۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۷
نشست اضطراری سازمان بهداشت جهانی در ژنو برگزار می‌شود
با موضوع بحران سلامت در غزه و کرانه باختری؛

نشست اضطراری سازمان بهداشت جهانی در ژنو برگزار می‌شود

مدیرکل بین‌الملل وزارت بهداشت، از برگزاری نشست اضطراری سازمان بهداشت جهانی در ژنو خبر داد و گفت: این سازمان خبر داده که از سوی ۱۵ کشور درخواستی برای برگزاری نشست اضطراری برای فلسطین دریافت کرده است.

به گزارش بازار، محمدحسین نیکنام روز شنبه در هشتمین نشست کارگروه کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی فعالان نظام سلامت برای مردم مظلوم غزه با حضور رییس مرکز امور حقوقی بین‌الملل ریاست جمهوری و نمایندگان بخش‌های مختلف سلامت افزود: نشست سازمان جهانی بهداشت با رایزنی قطر و با حضور فرستاده کشور فلسطین و همچنین سخنرانی وزیر بهداشت، جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه ۱۹ آذر ماه در ژنو برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: به تازگی مقالات علمی با موضوع جنایات رژیم کودک‌کش اسرائیل از سوی اعضای هیات علمی در مجلات علمی پزشکی ارائه شده و این رویکرد سهم بسزایی در تبیین عمق جنایات انجام گرفته در فلسطین در بین نخبگان و متخصصان نظام سلامت دارد.

رئیس مرکز امور حقوقی بین‌الملل ریاست جمهوری با اشاره به همراهی معاونت حقوقی دولت با برنامه‌های وزارت بهداشت و نقش تشکل‌های مردمی نظام سلامت در بین نهادهای بین‌المللی یادآور شد: جنایات رژیم صهیونیستی به ویژه حمله وسیع به مراکز و نیروهای بهداشتی و درمانی غزه در عرف حقوق بین‌الملل یک اتفاق بی‌سابقه است و بخش‌های مختلف این جنایات هنوز برای افکار عمومی و نخبگان و متخصصان کشورهای اسلامی، تبیین نشده است.

توکل حبیب‌زاده، گفت: مطالبه حقوقی اعمال ماده ۹۹ منشور سازمان ملل و مستندسازی جنایات رژیم صهیونیستی در جنگ غزه برای پیگیری محکومیت این اقدامات در مجامع بین‌المللی می‌تواند به اقدام فراگیر نهادهای مردمی در کشورهای مستقل تبدیل شود.

نماینده معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت نیز از اختصاص و اطلاع‌رسانی شماره حساب متمرکز برای جمع‌آوری کمک‌های نقدی اعضای هیات علمی، کارکنان و بخش‌های مختلف نظام سلامت برای کمک به درمان مجروحان و احیای زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی فلسطین خبر داد.

در این نشست ضمن تاکید بر ضرورت پیگیری حقوقی و محکومیت جنایات رژیم اسرائیل در مجامع بین‌المللی، شکواییه ۲۰۰ تشکل مردم نهاد نظام سلامت و انجمن علمی گروه پزشکی در مراجع بین‌المللی با هدف محکومیت جنایات رژیم اسرائیل علیه مردم مظلوم غزه در حمله به مراکز درمانی و شهادت بیش از ۲۰۰ نفر از همکاران درمانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این نشست نمایندگانی از اداره کل غرب آسیا و شمال آفریقای وزارت امور خارجه، گروه‌های دارویی، سازمان انتقال خون و سازمان اورژانس کشور، بسیج جامعه پزشکی و کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین ریاست جمهوری، معاونت‌های توسعه مدیریت، بهداشت، درمان، سازمان غذا و دارو و مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت حضور داشتند.

کد خبر: ۲۶۰٬۷۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha