۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴
خسارت ۷۷ میلیاردی کرونا به بخش گردشگری لرستان
معاون گردشگری میراث فرهنگی لرستان مطرح کرد:

خسارت ۷۷ میلیاردی کرونا به بخش گردشگری لرستان

لرستان- فلاح وند، معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: کرونا ۷۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بخش گردشگری لرستان خسارت زد.

اسکندر فلاح وند در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: با شیوع ویروس کرونا در اسفندماه تمام مراکز گردشگری از جمله هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، سفره‌خانه‌ها، مجتمع‌های پذیرایی و دفاتر را تعطیل کردیم حتی موسسات آموزشی نیز تعطیل شدند.

وی افزود: بر اساس برآوردهای انجام شده تا پایان خرداد ماه ۷۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خسارت ناشی از کرونا به بخش گردشگری استان وارد شده است.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان عنوان کرد: میانگین گردشگری امسال صفر بوده است چون تمام سفرها و پروازها لغو شد و از تردد اتوبوس‌ها نیز خودداری شد.

وی بیان کرد: با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا فعلا سفره‌خانه‌ها وتالارهای پذیرایی تعطیل هستند، از تیرماه قلعه فلک الافلاک بازگشایی شده، تفرجگاه‌های گردشگری باز است و تورهای گردشگری هم می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند.

فلاح وند تصریح کرد: تقریبا ۱۰درصد گردشگری احیا شده است، با توجه به بحث کرونا فعلا گردشگری رونقی ندارد؛ متاسفانه در بحث کرونا یک سری معادلات به هم خورد، از اردیبهشت ماه جاذبه‌های گردشگری استان را از طریق شبکه‌های مجازی معرفی کردیم که مورد جلب توجه گردشگران واقع شود.

کد خبر: ۲۶٬۰۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha