به جای ایده‌محوری، باید از بازار و شناسایی نیازها شروع کنیم
معاون علمی رییس جمهور:

به جای ایده‌محوری، باید از بازار و شناسایی نیازها شروع کنیم

معاون علمی رییس جمهور با اشاره به محدودیت منابع و در عین حال فراوانی استعدادها در ایران گفت: نمی‌توان همه ایده‌ها را به سرانجام رساند لذا شناخت بازار و نیازهای بخش های مختلف مهمتر از ایده محوری است.

به گزارش بازار، سالن همایش های بین المللی دانشگاه علم و فرهنگ جهاد دانشگاهی عصر امروز شنبه به مناسبت گرامیداشت روز دانشجو میزبان معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان بود.

روح الله دهقانی فیروزآبادی در این آئین که با حضور حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی همراه بود، در سخنانی اظهار داشت: سابقه دانشجویان دانشگاه علم و فرهنگ جهاد دانشگاهی بیانگر آن است که آنها با وجود تحصیل در این دانشگاه، با جهاد دانشگاهی آشنایی ندارند و این مجموعه را به خوبی نمی شناسند.

وی در ادامه به ویژگی‌های منحصر به فرد دانشگاه علم و فرهنگ جهاد دانشگاهی به عنوان یک دانشگاه غیرانتفاعی در کشور اشاره و تاکید کرد: باید جهاد دانشگاهی و دانشجویان علم و فرهنگ هر چه بیشتر با هم پیوند خورده و با یکدیگر زیست داشته باشند. با این اتفاق محال است که دانشجو بعد از دوران تحصیل بیکار بماند.

دهقانی فیروزآبادی در ادامه، فضای صنعت را یک فضای خشک، جدی و فضای دانشگاه را فضایی نرم و انعطاف‌پذیر دانست و گفت: جهاد دانشگاهی توانسته فضایی بین این دو ایجاد کند که به نظر من برای فعالیت هر فردی عالی است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور با اشاره به محدودیت منابع و در عین حال فراوانی استعدادها در ایران تاکید کرد: با این شرایط نمی توان همه ایده‌ها را دنبال و به سرانجام رساند لذا شناخت بازار و نیازهای بخش های مختلف مهمتر از ایده‌محوری است.

وی در توضیح بیشتری افزود: بهتر است در ابتدا از جایی در بازار که کمبود وجود دارد شروع کنیم و ایده‌ها را به آن سمت ببریم. اینکه من اصرار دارم دانشگاه علم و فرهنگ و دانشجویان آن هرچه بیشتر با صنعت و مشکلات واقعی موجود پیوند بخورند، برای این است که این راه سریعتر به نتیجه می‌رسد.

دهقانی فیروزآبادی در بخش دیگری در خصوص روند مهاجرت نخبگان با بیان اینکه، ۲۰ سال پیش ایران شروع به سرمایه‌گذاری در حوزه علم و فناوری کرد، افزود: با همین شرایط مدیریتی که کشور دارد و با وجود این گرفتاری‌ها، این سرمایه‌گذاری ها، تغییر ادبیات توسعه کشورهای همسایه ایران همچون عربستان را هم به دنبال داشت و آنها شروع به جذب نخبگان از سایر کشورها از جمله ایران کردند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور تاکید کرد: به جای نگه داشتن نخبگان و استعدادهای برتر با پول، باید فرصت تاثیرگذاری برای نخبگان ایجاد کرد چراکه اثربخشی و داشتن فضای کار بسیار برای جامعه نخبه کشور ارزشمند محسوب می شود.

کد خبر: ۲۶۰٬۷۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha