۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۹
نرخ تعیین شده مرکبات پایین است
سرپرست جهاد کشاورزی مازندران:

نرخ تعیین شده مرکبات پایین است

ساری- مومنی، سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران قیمت مرکبات و پرتقال تامسون را ۹۳ هزار ریال ذکر کرد و آن را پایین دانست.

بابک مومنی در گفت گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: قیمت خرید پرتقال تامسون از باغدار در سال جاری پس از بررسی همه جوانب تولید و وضعیت بازار با حضور کارشناسان، مسئولان و فعالان تولید مرکبات استان ۹۳ هزار ریال به ازای هر کیلوگرم در نظر گرفته شد.

وی توضیح داد: مقرر شد حمایت‌ های وزارت جهاد کشاورزی و به ویژه تامین تسهیلات سرمایه در گردش فقط در صورتی به سورتینگ‌داران، ذخیره‌کنندگان و بازرگانی‌ های رسمی تعلق بگیرد که فاکتور رسمی خرید پرتقال تامسون از باغدار به ازای هر کیلوگرم ۹۳ ریال را ارائه کنند.

وی با ذکر این نکته که اعلام قیمت ۱۲۵ هزار ریال به ازای هر کیلوگرم پرتقال مازندران، به باغداران به شدت ضربه می زند، از استاندار خواست تا در اولین فرصت نسبت به پیگیری موضوع اقدام عملی شود.

وی در ادامه باغداری سنتی مرکبات، ارقام قدیمی و عرضه فله ای را از جمله مشکلات جدی بازار مرکبات استان ذکر کرد و گفت: اگرچه از دهه گذشته با همت کارشناسان با اصلاح باغ و ارقام مرکبات، شرایط به مراتب بهتر شده است اما همچنان شکاف تولید ۱۳۰ تن در هکتار در بین باغداران پیشرو با متوسط ۲۷ تن استان، بسیار بالاست.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: با تلاش‌ های علمی همکاران و به کارگیری روش‌ های نوین باغداری توسط باغداران استان، مرکبات مازندران راه خود را به بازارهای صادراتی پیدا کرد و با کاشت ارقام تجاری و اقتصادی و اصلاح باغات، شاهد تولید محصول باکیفیت مرکبات هستیم.

کد خبر: ۲۶۰٬۷۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha