۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۴
افزایش ۷ درصدی پذیرش مسافر در پروازهای خارجی کشور

افزایش ۷ درصدی پذیرش مسافر در پروازهای خارجی کشور

در ۷ ماهه امسال میزان پذیرش مسافر در پروازهای خارجی کشور افزایش ۷ درصدی داشته و مسیر نجف - مشهد به عنوان پر ترددترین مسیر بین‌المللی در مهر بوده است.

به گزارش بازار، پروازهای فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه ها در مهر ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در نشست و برخاست ۴ درصد، اعزام و پذیرش مسافر ۳ درصد کاهش و در ارسال و پذیرش بار و پست ۱ درصد افزایش داشته است که در این بین پروازهای داخلی فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت در مهر ماه سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال گذشته در نشست و برخاست ۵ درصد، اعزام و پذیرش مسافر ۴ درصد و ارسال و پذیرش بار و پست ۳ درصد کاهش داشته است.

همچنین در بخش پروازهای بین المللی فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه ها در مهرماه سال ۱۴۰۲ نسبت به ماه مشابه سال گذشته در نشست و برخاست ۱۳ درصد و در اعزام و پذیرش مسافر ۱۸ درصد و ارسال و پذیرش بار و پست ۲۲ درصد افزایش داشته است.

همچنین طبق بررسی‌های صورت گرفته هم در مهر ماه امسال حداقل ۸۰ درصد نشست و برخاست کل پروازها به ترتیب در نه فرودگاه مهرآباد، مشهد، شیراز، کیش، اهواز، تبریز، بندرعباس، اصفهان و خلیج فارس (عسلویه) انجام شده است.

براساس این گزارش در مهر ماه امسال مسیر مشهد به مهرآباد تعداد ۸۴۰ پرواز، پرترددترین مسیر در پروازهای داخلی است و بیشترین مسافر نیز در همین مسیر بوده و در حوزه پروازهای بین المللی هم در مهر ماه سال ۱۴۰۲ مسیر نجف به مشهد تعداد ۲۰۶ پرواز، پرترددترین مسیر در پروازهای بین المللی بوده و بیشترین مسافر در همین مسیر بوده است.

در پروازهای خارجی فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت در هفت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در نشست و برخاست ۹ درصد، اعزام و پذیرش مسافر ۷ درصد افزایش و ارسال و پذیرش بار و پست ۵ درصد افزایش داشته است.

کد خبر: ۲۶۰٬۶۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha