۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۸
بیش از ۷۵ درصد ماهیان زینتی کشور در کاشان تولید می شود| بازار صادرات در دست رقبا
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

بیش از ۷۵ درصد ماهیان زینتی کشور در کاشان تولید می شود| بازار صادرات در دست رقبا

اصفهان- مروت، کارشناس ماهیان زینتی گفت: بیش از ۷۵ درصد ماهیان زینتی کشور در کاشان تولید می شود اما از این ظرفیت به درستی برای صادرات استفاده نشده است.

به گزارش بازار، تجارت ماهیان زینتی اکنون به عنوان یکی از صنایع مهم و ارز آور به شمار می رود و به گفته کارشناسان ارزآوری این صنعت می تواند اقتصاد قطب صنعت کشور را متحول کند.

اصفهان یکی از قطب های تولید ماهی زینتی در کشور به شمار می رود و می توان از این پتانسیل استفاده های زیادی کرد.

یک کارشناس ماهیان زینتی در این ارتباط در گفت و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: احمد مروت در پاسخ به این سوال که چرا با وجود ارزآور بودن تولید ماهیان زینتی هنوز نتوانسته ایم در این زمینه موفق عمل کنیم، افزود: با وجود اینکه پرورش ماهیان تزیینی تجارتی پرسود محسوب می شود اما این تجارت نیازمند هزینه های کلان است.

وی تاکید کرد: اگر تولید کننده و سرمایه گذار نتواند این هزینه را تضمین کند نمی تواند موفق باشد و انگیزه خود را از دست می دهد؛ از سویی دیگر به این خاطر که تسهیلات کافی در اختیار تولید کننده گذاشته نمی شود و سنگ اندازی های زیادی بر سر راه او است این صنعت نتوانسته آن طور که باید و شاید شکوفا شود.

این کارشناس در ادامه تاکید کرد: بیش از ۷۵ درصد ماهیان زینتی کشور در کاشان تولید می شود و استان اصفهان یکی از قطب های تولید ماهی زینتی در کشور به شمار می آید.

وی گفت: این صنعت پتانسل های بالقوه زیادی داشته و بازاری پر سود به شمار می رود و ارزآوری آن بسیار بیشتر از نفت است و به همین خاطر نباید از آن غفلت کرد و این بازار را به دست رقبا سپرد.

کد خبر: ۲۶۰٬۶۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha