دو مانع اصلی از مسیر همکاری‌های تجاری ایران و سوریه برداشته شد
رئیس اتاق بازرگانی ایران:

دو مانع اصلی از مسیر همکاری‌های تجاری ایران و سوریه برداشته شد

سلاح‌ورزی، رئیس اتاق ایران، با ابراز خرسندی از عملیاتی شدن موافقت‌نامه تجارت آزاد ایران و سوریه گفت: وقت آن است که بخش‌های خصوصی ایران و سوریه برای افزایش همکاری‌های مشترک به میدان بیایند.

به گزارش بازار، حسین سلاح ورزی رئیس اتاق ایران، در جریان دیدار با محمد ابوالهدی اللحام رئیس اتحادیه اتاق‌های بازرگانی سوریه و هیات همراهش، از حل مسئله پولی و بانکی میان ایران و سوریه و افزوده شدن یک الحاقیه به موافقت‌نامه تجارت آزاد دو کشور با هدف عملیاتی شدن آن، ابراز خرسندی کرد و گفت: بخش عمده‌ای از کاهش سطح تجارت دو کشور به عدم اجرای موافقت‌نامه تجارت آزاد میان آن‌ها بازمی‌گردد که از ۱۳ سال پیش تاکنون عملیاتی نشده بود.

او ادامه داد: مسائل بانکی و پولی نیز مانع مهم دیگری در این مسیر بود. اما امروز در توافق معاون اول رئیس‌جمهور با نخست‌وزیر سوریه، با افزوده شدن یک الحاقیه به موافقت‌نامه تجارت آزاد دو کشور، این موافقت‌نامه وارد فاز عملیاتی شد. همچنین امکان تبادل بانکی و پایاپای بین بانک‌های دو کشور نیز قطعی شد که با این دو اتفاق مهم بخش بزرگی از موانع موجود در مسیر تبادلات تجاری دو کشور از میان خواهد رفت.

او تأکید کرد: حالا وقت آن است که بخش‌های خصوصی دو کشور به میدان آمده و از این فرصت برای همکاری‌های مشترک استفاده کنند.

کد خبر: ۲۶۰٬۶۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha