۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳
۴۵ درصد حق بیمه شخص ثالث سهم بیمه ها است
رییس شورای هماهنگی بیمه های بازرگانی اردبیل:

۴۵ درصد حق بیمه شخص ثالث سهم بیمه ها است

اردبیل- رییس شورای هماهنگی بیمه های بازرگانی استان اردبیل گفت: فقط ۴۵ درصد مبلغ پرداختی حق بیمه شخص ثالث به شرکت های بیمه واریز شده است.

فرامز آزاد در گفت و گو با خبرنگار بازار به شاخص های پایین استان اردبیل در حوزه اقتصادی به عنوان استان کم برخوردار اشاره کرد و گفت: به تبع پایین بودن شاخص های اقتصادی در اکثر بخش ها، در حوزه بیمه ای نیز ما با کمبودها و عقب ماندگی هایی روبه رو هستیم که ضروری است با تقویت نظام اقتصادی در همه شاخص ها به شکل زنجیره وار ارتقای وضعیت را شاهد باشیم.

رییس شورای هماهنگی بیمه های بازرگانی استان اردبیل تصریح کرد: هر چند در ضریب نفوذ بیمه با میانگین کشوری وضعیت همسانی را داریم اما در برخی شاخص ها به ویژه تولید حق بیمه و پرداخت خسارت جایگاه بیست و چهارم کشور را نصیب خود کرده ایم.

در سطح کشور با وجود تلاش های مؤثر همچنان در بیمه شخص ثالث با ۲۵ درصد خلأ روبه رو هستیم و این نشان می دهد که هنوز فرهنگ بیمه در کشور و استان اردبیل به معنای واقعی تبیین و تشریح نشده است

آزاد افزود: متأسفانه برخی کارخانه ها و شرکت های بزرگ حق بیمه خود را در تهران پرداخت می کنند که امیدواریم با همراهی مسئولان زمینه پرداخت حق بیمه آنها در مرکز استان فراهم آید.

وی فعالیت ۲۲ شرکت بیمه ای را با تلاش ۲۷۷ نفر از کادر کارمند صنعت بیمه در سطح استان یادآور شد و بیان کرد: بیمه های استان در قالب نمایندگی حقیقی، حقوقی و فروش عمر فعالیت می کنند.

آزاد دلیل استقبال کم مردم از بیمه آتش سوزی را برخی اتفاقات و رخدادهای نامناسب اعلام کرد و ادامه داد: در بیمه آتش سوزی کد پستی مبنا است و این خود عامل افت مراجعه مردم برای پوشش بیمه آتش سوزی است و در کنار آن شرکت های بیمه نیز به دلیل حق بیمه پایین چندان استقبالی از بیمه آتش سوزی انجام نمی دهند.

رییس شورای هماهنگی بیمه های بازرگانی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: در سطح کشور با وجود تلاش های مؤثر همچنان در بیمه شخص ثالث با ۲۵ درصد خلأ روبه رو هستیم و این نشان می دهد که هنوز فرهنگ بیمه در کشور و استان اردبیل به معنای واقعی تبیین و تشریح نشده است.

وی تصریح کرد: ما باید از ظرفیت رسانه ها و اطلاع رسانی و فرهنگسازی در این بخش استفاده کنیم تا ضریب نفوذ بیمه در ابعاد مختلف به ویژه بیمه عمر و زندگی گسترش پیدا کند.

برای کاهش مراجعه خسارت دیدگان خودرویی زمینی را به مساحت هفت هزار و ۵۰۰ متر در اردبیل خریداری کردیم و به زودی پارکینگ بررسی خسارت خودروها راه اندازی خواهد شد تا شاهد ترافیک سنگین در جلوی بیمه ایران نباشیم

پارکینگ بررسی خسارت خودروها راه اندازی خواهد شد

آزاد گفت: عده ای همچنان بر این باورند که پوشش بیمه ای کار بیهوده ای است در حالی که با پوشش بیمه ای در حوزه های مختلف می توان زندگی راحت و آسوده ای را تجربه کرد.

وی افزود: با توجه به افزایش سرسام آور تورم، اکثر بیمه ها در شاخه های متعدد به نقطه ناترازی و زیان دهی رسیدند که این امر در رشته بیمه ای درمان مشهود و معلوم است.

آزاد در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: برای کاهش مراجعه خسارت دیدگان خودرویی زمینی را به مساحت هفت هزار و ۵۰۰ متر در اردبیل خریداری کردیم و به زودی پارکینگ بررسی خسارت خودروها راه اندازی خواهد شد تا شاهد ترافیک سنگین در جلوی بیمه ایران نباشیم.

مدیرکل بیمه ایران در استان اردبیل اضافه کرد: با راه اندازی سامانه ایران به صورت سراسری برای خسارت های زیر ۳۰ میلیون تومان نیز قرار است با اعزام کارشناسان ارزیابی خسارت در محل مورد نظر انجام شود.

وی بیان کرد: همچنان در شرکت های بیمه چارت مشخصی برای روابط عمومی و مرکز آموزش و پژوهش در نظر گرفته نشده و ما در اکثر بیمه های استان با کمبود نیرو و ناقص بودن چارت روبه رو هستیم که انتظار می رود مسئولان کشوری نسبت به ساماندهی چارت سازمانی به ویژه تقویت روابط عمومی ها اقدامات لازم را انجام دهند.

کد خبر: ۲۶۰٬۶۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha