۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹
هدف‌گذاری برای کاهش ۹۰ درصدی تصادفات بر مبنای رویکردهای جهانی
مشاور رئیس سازمان راهداری عنوان کرد

هدف‌گذاری برای کاهش ۹۰ درصدی تصادفات بر مبنای رویکردهای جهانی

مشاور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: هدف گذاری‌ها برای حذف ۹۰ درصد تصادفات و تلفات جاده‌ای بر مبنای رویکردهای جهانی و تحول فناوری بین سال های ۲۰۲۰ تا ۲۰۴۰ صورت پذیرفته است.

به گزارش بازار، مهران قربانی مشاور ریاست این سازمان در امور مطالعات راهبردی در نخستین رویداد راه هوشمند اظهار کرد: هدف از برگزاری نخستین رویداد فناورانه راه هوشمند هم‌اندیشی و جذب ایده‌های فناورانه و سیستم‌های هوشمند جاده‌ای بوده است.

وی با اشاره به ارسال بیش از ۱۰۰ ایده فناورانه در ۱۰ محور به دبیرخانه این رویداد و انتخاب ۶۰ ایده برای ارائه و داوری بیان کرد: پنج طرح منتخب در نمایشگاهی که از ۲۷ تا ۲۹ آذر ماه به مناسبت هفته حمل و نقل برگزار می‌شود، انتخاب و تجلیل می‌شوند و طرح‌های توسعه هوشمند مورد حمایت ویژه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قرار می‌گیرند.

مشاور ریاست در امور مطالعات راهبردی با اشاره به تلاش این سازمان برای برقراری ارتباط بین فناوران هوشمند با جامعه سرمایه‌گذاران و بهره‌برداران افزود: با توجه به عضویت سازمان راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای در مجمع جهانی راه این سازمان دسترسی به آخرین سیاست‌ها و رویکردهای بین المللی روز جهان در خصوص فناوری‌های حمل و نقل جاده ای را دارد.

قربانی تصریح کرد: در این مجمع جهانی راه (پیارک) علاوه بر دستاوردهای حوزه حمل و نقل و راه ایمن تر، ارزان‌تر و اقتصادی‌تر، اهدافی در زمینه هوشمندسازی راه، خودروهای خودران و دیجیتال کردن حمل و نقل جاده‌ای دنبال می‌شود.

وی گفت: بر مبنای رویکردهای جهانی و تحول فناوری که در زمینه هوشمند سازی راه ها و از جمله در ساخت خودروهای هوشمند در جهان در دست اقدام است، بین سال های ۲۰۲۰ تا ۲۰۴۰ هدف گذاری‌ها برای حذف ۹۰ درصد تصادفات و تلفات جاده‌ای صورت پذیرفته است.

مشاور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در امور مطالعات راهبردی ادامه داد: بر اساس سیاستگذاری‌ها و اقدامات انجام شده، طی یک دهه آینده پارادایم‌های مربوط به مدیریت حمل و نقل جاده‌ای، ایمن‌سازی راه‌ها، کاهش تصادفات و حذف جریان ترافیک با استفاده از هوشمند سازی حمل و نقل جاده ای به طور کامل تغییر می‌یابند.

قربانی تحول هوشمند سازی در سیستم حمل و نقل جاده ای را بر دو پایه اساسی یعنی راه هوشمند و خودرو هوشمند مطرح کرد و گفت: سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در راستای تحقق استراتژی راه هوشمند برنامه‌ریزی کرده و در مسیر تطبیق اقدامات خود با نیازمندی‌های هوشمندسازی حمل و نقل جاده ای قرار داده است.

کد خبر: ۲۶۰٬۶۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha