۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹
اتریوم به بالاترین سطح خود در یک سال و نیم گذشته رسید
هشدار کمیسیون بورس آمریکا به سرمایه گذاران ارز رمز

اتریوم به بالاترین سطح خود در یک سال و نیم گذشته رسید

قیمت ارزهای دیجیتال افزایش یافت و اتریوم به بالاترین سطح خود در یک سال و نیم گذشته رسید

بازار، گروه بورس: با پیش بینی انتشار گزارش ماهانه حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در ایالات متحده در اواخر روز گذشته و ساعالت اولیه امروز شنبه ۱۸ آذر، قیمت اکثر ارزهای رمزپایه در معاملات افزایش یافت و سرمایه گذاران دارایی های پرریسک نسبت به پایان چرخه انقباض پولی خوشبین هستند. از این رو قیمت ارزهای دیجیتال افزایش یافت و اتریوم به بالاترین سطح خود در یک سال و نیم گذشته رسید.

بیت‌کوین صبح امروز با قیمت ۴۴ هزار و ۲۷۳.۱۲ دلار در ۲۴ ساعت گذشته ۱.۸۹ درصد افزایش یافته و تغییرات قیمتی اش در هفته ای که گذشت حدود ۱۴.۰۸ درصد بوده است.

اتریوم نیز با قیمت ۲۳۷۱.۳۹ دلار معامله می شد که حدود ۰.۰۶ درصد در یک روز گذشته و ۱۳.۲۶ درصد در یک هفته گذشته افزایش یافته است. اتریوم با این افزایش به بالاترین سطح آن از ماه می سال ۲۰۲۲ رسیده است.

تتر همچنان به دلار میخکوب است و تنها ۰.۰۲ درصد کاهش در یک هفته نوسان داشته است.

اتریوم با قیمت ۲۳۷۱.۳۹ دلار معامله می شد که حدود ۰.۰۶ درصد در یک روز گذشته و ۱۳.۲۶ درصد در یک هفته گذشته افزایش یافته است. اتریوم با این افزایش به بالاترین سطح آن از ماه می سال ۲۰۲۲ رسیده است

ریپل با قیمت ۰.۶۸۶۴ دلار در ۲۴ ساعت گذشته ۵.۸۹ درصد افزایش داشته با این حال نوسانات قیمتی اش در هفت گذشته کمتر از بیت کوین و اتریوم بوده است. هفته پیش ریپل ۱۱.۷۹ درصد افزایش داشت.

لوک استریگرز، رئیس بخش معاملات در پلتفرم Deribit، در بیانیه‌ای به کوین دسک « CoinDesk» توضیح داد که ارزش کل قراردادهای اختیار بیت کوین و اتریوم در این پلتفرم به ۲۳.۶ میلیارد دلار رسیده است که بالاترین سطح خود را ثبت کرده است، در حالی که بیت‌کوین ۶۷ درصد از قیمت‌ها را به دست آورده است. ارزش قراردادهای اختیار بیت کوین و اتریوم در پلتفرم. ارزش کل قراردادها.

از سوی دیگر بلاک « Block»، یک شرکت متخصص در پردازش پرداخت‌های مالی، که توسط جک دورسی، مدیرعامل سابق پلتفرم توییتر تأسیس شده است، دیروز از راه‌اندازی کیف پول مستقل برای بیت‌کوین با نام «Bitkey» خبر داد که در سایت CoinMarketCap.com، به عنوان یک برنامه تلفن همراه یا ذخیره سازی دستگاه در دسترس است، این کیف پول در بیش از ۹۵ کشور قابل دسترسی است.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در روز گذشته ۱.۶۵ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۲.۱۷ درصد بیشتر شده است. در همین حال کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) به سرمایه‌گذاران هشدار جدی داده و بر لزوم احتیاط در هنگام بررسی سرمایه‌گذاری‌های مربوط به دارایی‌های رمزنگاری‌شده تاکید کرد.

تغییرات قیمتی اتریوم در یکسال گذشته 

پلتفرم‌هایی که در آن اوراق بهادار خریداری، فروخته، قرض گرفته یا وام داده می‌شوند، ممکن است فاقد حمایت‌های حیاتی از سرمایه‌گذار باشند و خطر ضرر برای افراد شرکت‌کننده در تراکنش‌های مربوط به دارایی‌های رمزنگاری همچنان قابل توجه است

هشدار دفتر آموزش سرمایه‌گذاران و حمایت از کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا

دفتر آموزش سرمایه‌گذاران و حمایت از کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا هشدار سرمایه‌گذاری از مارس ۲۰۲۳ را بازنشر کرد که ماهیت فوق‌العاده دارای نوسان و سفته‌بازی سرمایه‌گذاری‌ها در اوراق بهادار دارایی‌های رمزنگاری‌شده را برجسته می‌کند.

این دفتر خاطرنشان کرد: پلتفرم‌هایی که در آن اوراق بهادار خریداری، فروخته، قرض گرفته یا وام داده می‌شوند، ممکن است فاقد حمایت‌های حیاتی از سرمایه‌گذار باشند و خطر ضرر برای افراد شرکت‌کننده در تراکنش‌های مربوط به دارایی‌های رمزنگاری همچنان قابل توجه است.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات‌متحده می‌گوید: نهادهایی که سرمایه‌گذاری یا خدمات دارایی‌های رمزنگاری شده را ارائه می‌دهند ممکن است با قوانین قابل اجرا از جمله قوانین فدرال اوراق بهادار مطابقت نداشته باشند.

هشدار کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا همچنین به مفهوم «اثبات ذخایر» مورد استفاده توسط نهادهای دارایی ارزهای دیجیتال پرداخته است و هشدار می‌دهد که این ارزیابی‌ها ممکن است تضمین معناداری از ذخایر دارایی کافی برای پوشش موجودی مشتری ارائه نکنند.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا همچنین اعلام کرد که ثبت‌نام در این کمیسیون به‌عنوان کارگزار-معامله‌گر یا مشاور سرمایه‌گذاری، حفاظت‌های حیاتی از سرمایه‌گذاران، از جمله قوانین مربوط به نگهداری دارایی، کارمزدها، تضاد منافع و استانداردهای رفتار را فراهم می‌کند و هشدار می‌دهد که نهادهای دارایی رمزنگاری که این حمایت‌ها را ارائه نمی‌کنند، سرمایه‌گذاران آن در معرض خطر قرار خواهند گرفت.

این کمیسیون اشاره کرد که هیچ یک از نهادهای اصلی دارایی‌های رمزنگاری شده در این کمیسیون به عنوان کارگزار، معامله‌گر، صرافی یا مشاور سرمایه‌گذاری ثبت نشده است در نتیجه، سرمایه‌گذاران ممکن است از حمایت‌های ارائه شده توسط قوانین قابل اجرا برای این نهادها برخوردار نشوند.

کد خبر: ۲۶۰٬۶۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha