۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
اخذ ۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان مالیات از ۶۶ هزار خانه خالی
مدیرکل دفتر حسابرسی سازمان امور مالیاتی اعلام کرد

اخذ ۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان مالیات از ۶۶ هزار خانه خالی

از ۶۶ هزار واحد مسکونی خالی مربوط به سال ۱۴۰۰ تاکنون ۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان مالیات وصول شده که ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از آن امسال وصول شده است.

به گزارش بازار، شاهین مستوفی، مدیرکل دفتر حسابرسی مالیاتی سازمان امور مالیاتی در خصوص آخرین آمار خانه‌های خالی گفت: در خصوص عملکرد سال ۱۴۰۰ از سوی وزارت راه و شهرسازی در ابتدا ۵۱۰ هزار واحد مسکونی خالی معرفی شد، اما در بعدی این تعداد به ۲۹۰ هزار واحد رسید و در نهایت بر اساس آخرین آماری که آبان به سازمان مالیاتی ارائه شد این تعداد به ۶۶ هزار واحد رسید.

وی افزود: از این تعداد تاکنون ۸۶۸ نفر مالیاتی ابلاغ شده را پذیرفته و پرداخت کرده اند که از این محل ۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان وصول شده است.

مدیرکل دفتر حسابرسی مالیاتی سازمان امور مالیاتی افزود: ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از این عملکرد در سال ۱۴۰۱ وصول شده و بقیه ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان امسال وصول شده است.

مستوفی گفت: در خصوص عملکرد مربوط به سال ۱۴۰۱ طبق آخرین آمار ۱۹ هزار واحد مسکونی خالی معرفی شده است که محاسبه میزان مالیات به زودی انجام می‌شود و اطلاع رسانی هم می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: خانه‌های خالی سال ۱۴۰۲ هم تا پایان سال وقت برای معرفی از سوی وزارت راه و شهرسازی وجود دارد.

مدیرکل دفتر حسابرسی مالیاتی سازمان امور مالیاتی در پایان گفت: تاکنون مالیات‌هایی که از محل مالیات بر خانه‌های خالی وصول شده است همه به حساب صندوق مسکن واریز شده است.

کد خبر: ۲۶۰٬۶۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha