۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲
بایدن تحریم نفتی ایران را رها نکرد| صادرات نفت ایران از اواخر دولت ترامپ افزایشی شد
نشریه فارین پالیسی:

بایدن تحریم نفتی ایران را رها نکرد| صادرات نفت ایران از اواخر دولت ترامپ افزایشی شد

داده‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد بازیابی فروش نفت ایران از سطح بسیار پایین خود در اوایل سال ۲۰۲۰ در واقع زمانی آغاز شد که دولت ترامپ هنوز بر سر کار بود.

به گزارش بازار، فارین پالیسی نوشت، جمهوری‌خواهان می‌گویند که بایدن اجازه افزایش صادرات نفت ایران را داده است اما شواهد خلاف این را نشان می‌دهد.

تحریم گسترده‌ای که پس از خروج ترامپ ار برجام اعمال شد، همچنان پابرجاست. اما فروش نفت ایران افزایش یافته و درآمد نفتی ایران در ۲۰۲۲ به ۴۲ میلیارد دلار رسید درحالیکه در دو سال قبل از آن ۱۹ و ۲۵ میلیارد دلار بود.

این تصور که دولت بایدن عمداً اجازه فروش نفت ایران را می‌دهد، حتی در میان کارشناسان ایرانی نیز به جریان اصلی تبدیل شده است.

اما داده‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد بازیابی فروش نفت ایران از سطح بسیار پایین خود در اوایل سال ۲۰۲۰ در واقع زمانی آغاز شد که دولت ترامپ هنوز بر سر کار بود.

در اواخر سال ۲۰۲۰، شرکت‌هایی که تجارت جهانی نفت را رصد می‌کنند، جهش قابل‌توجهی در صادرات ایران گزارش کردند که در پاییز ۲۰۲۰ نسبت به اوایل همان سال بیش از دو برابر شده است

امضای سند ۲۵ ساله، تخفیف نفت، پایان یافتن کرونا و تشدید تنش چین و آمریکا، از جمله دلایل افزایش صادرات نفت ایران به چین بوده و معلوم نیست آمریکا بتواند شبکه نفت‌کش‌های ارواح و پالایشگاه‌های کوچک چین را تحریم کند.

کد خبر: ۲۶۰٬۶۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha