۵ تیر ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۸
تنها ۳درصد از مجوز تاسیس نیروگاه در قزوین عملیاتی شده است
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قزوین:

تنها ۳درصد از مجوز تاسیس نیروگاه در قزوین عملیاتی شده است

قزوین- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قزوین گفت: با جود ظرفیت دو هزار و ۵۰۰ مگاواتی تولید انرژی پاک در استان در مجموع تنها  سه درصد از مجوزهای صادر شده در حوزه تاسیس نیروگاه قزوین عملیاتی شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، سعید بهادیوند چگینی شامگاه چهارشنبه در نشست خبری مشترک مدیران صنعت آب و برق قزوین که با حضور خبرنگاران رسانه‌های گروهی در سالن اجتماعات شرکت توزیع نیروی برق استان برگزار شد، اظهار داشت: تولید انرژی‌های پاک به عنوان نیاز جهان امروز برای حضور و رقابت در صحنه از اولویت‌ است در حالی که در قزوین با وجود ظرفیت و قابلیت ویژه هنوز نتوانسته‌ایم به خوبی از این انرژی بهره‌مند شویم.

وی بیان کرد: وجود ونل بادی خوب منطقه تاکستان قزوین ظرفیتی دو هزار و ۵۰۰ مگاواتی برای تولید انرژی برق با استفاده از نیروگاه بادی دراین بخش وجود دارد که نتوانسته‌ایم از این ظرفیت استفاده کنیم و امروز تنها ۱۳۴ مگاوات از این ظرفیت وارد مدار شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین خاطرنشان کرد: نیروگاه کهک امروز یکی از اقدامات مهم در این حوزه است که ظرفیت تولید بیش از یک هزار و ۵۰۰ مگاوات انرژی را ایجاد کرده است.

چگینی گفت: جای تاسف دارد که از مجموع ۶۳ مجوز صادر شده برای سرمایه گذاری در این بخش تنها دو مورد عملیاتی شده است که نشان از فرآیندهای دشوار و اعتبارات کلان برای سرمایه گذاری در این بخش دارد.

مطالبات شرکت برق پراخت شود
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قزوین تصریح کرد: شرایط ویژه استان و صنعتی بودن این شهر موجب شده است تا بیش از ۷۴ درصد از برق در صنایع مصرف شود و تنها ۱۹ و شش دهم درصد از کل انرژی برق استان وارد شبکه خانگی شود که به نوع خود منحصر به فرد است.

چگینی گفت: یکی از مشکلاتی که در قزوین همواره با آن مواجه هستیم مسئله مطالبات از صنایع و ادارات است و به دلیل ماهیت صنعتی بودن قزوین و مشکلاتی که طی چند سال گذشته برای صنایع استان پیش آمده موجب شده تا مطالبات این شرکت پرداخته نشود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان از شرکت ها و واحدهای صنعتی استان قزوین طلب معوقه داریم که پرداخت آن ضامن اجرای پروژه های اجرایی و عمرانی است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قزوین افزود: در صورت پرداخت نشدن مطالبات، پروژه های اجرایی ما نیمه تمام خواهد ماند و همواره بدهی ما به پیمانکاران به عنوان یک چالش اساسی وجود داشته است تا جایی که سال گذشته ما بیش از ۸۷ میلیارد تومان به پیمانکاران خود بدهی داشتیم که با وصول بخشی از معوقات موفق به پرداخت آن شدیم.

ضرورت صرفه جویی در مصرف برق
بهادیوند چگینی اظهار داشت: با شروع فصل گرما مصرف برق در قزوین به حداکثر رسیده و در روزهای پیک مصرف از ۸۲۰ مگاوات نیز گذشته است.

وی بیان کرد: تنها ۱۰ درصد صرفه جویی در مصرف برق می‌تواند از بروز خاموشی در فصل گرما در استان قزوین جلوگیری کند.

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قزوین گفت: تلاش ما این بوده که تلفات انرژی را به حداقل برسانیم و خوشبختانه امروز در قزوین هدر رفت برق زیر هفت و نیم درصد است که میانگین های کشوری بین ۱۰ تا ۱۶ درصد را نشان می‌دهد.

کد خبر: ۲۶٬۰۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha