۴ تیر ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۵
فناوری نیاز دوران پسا کروناست/ فرهنگ سرمایه اصلی کشور
فرماندار قم:

فناوری نیاز دوران پسا کروناست/ فرهنگ سرمایه اصلی کشور

قم - فرماندار قم با بیان اینکه فناوری برش مناسب برای عبور از وضعیت کرونا است، گفت: آینده کشور در دستان جامعه علم و فناوری است.

به گزارش خبرنگار بازار، مرتضی حیدری بعد از ظهر چهارشنبه در بازدید از دستاوردهای پارک علم و فناوری استان قم با اشاره به ویژگی‌های خاص و استراتژیک شهر قم، گفت: متأسفانه در زمینه شناخت و به کارگیری فرصت‌ها و ظرفیت‌های قم کوتاهی شده است.

وی افزود: لازم است برای توسعه قم گام بلند برداشت و نمی‌توان با رویکرد جاری و نقطه‌ای این شهر را به جایگاه واقعی خود رساند.

فرماندار قم با تأکید بر اینکه یکی از راهکارهای توسعه راهبردی قم استفاده از ظرفیت‌های فناوری است، گفت: شرکت‌های فناور در قالب پارک علم و فناوری می‌توانند قم را به جایگاه بین المللی و واقعی خود برسانند.

وی از اعلام آمادگی فرمانداری قم برای توسعه سایت ۲۰ هکتاری در اختیار پارک خبر داد و گفت: برای آغاز عملیات عمرانی درخصوص احداث سایت ۲۰ هکتاری پارک نیاز به تعامل و هم افزایی تمام دستگاه‌های مسئول داریم.

حیدری با تأکید بر حمایت همه‌جانبه فرمانداری از اجرای طرح توسعه متوازن نوآوری و فناوری، گفت: این طرح می‌تواند به کشف و پرورش استعدادهای صاحبان ایده و نخبگان مناطق محروم و روستایی کمک کند و در این راستا می‌توان از ظرفیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اداره‌کل آموزش و پرورش نیز استفاده شود.

مزیت اصلی کشور فرهنگ است

وی همچنین درخصوص ظرفیت ناشناخته و وسیع درآمدزایی در بخش علوم انسانی، اظهار داشت: برخلاف تصور بسیاری که به دنبال توسعه کشاورزی و صنعتی کشور هستند من معتقدم مزیت اصلی کشور فرهنگ است و میراث و پشتوانه فرهنگی ایران اسلامی آنقدر قوی هست که بتواند ارزش‌های فرهنگی را در همه زمینه‌ها توسعه و اشاعه دهد.

حیدری ورود فناوری برای مدیریت دوران پساکرونا را لازم دانست و گفت: دولت زمانی می‌تواند نسل جدید را خوب پرورش دهد که با نگاه نو و با روش‌های فراتر از عملکردهای معمول با این نسل ارتباط برقرار کند.

آینده و مسیر کشور با تکیه بر فناوری به ثمر می‌رسد

نشست رئیس پارک علم و فناوری استان قم نیز در این بازدید با تأکید بر اینکه باید با فراز و نشیب‌های فناوران همراهی و زندگی کنیم، گفت: آینده و مسیر کشور با تکیه بر فناوری به ثمر می‌رسد.

سید حسین اخوان علوی با بیان این‌که بیش از ۵۰ درصد بودجه اختصاصی پارک‌ها به صورت مستقیم و غیرمستقیم صرف واحدهای فناور عضو می‌شود، گفت: یکی از برنامه‌های راهبردی ۱۵ سال آینده پارک توسعه حوزه نرم افزاری و برابر کردن آن با حوزه سخت افزاری است.

وی از برنامه‌های پارک قم برای اجرایی کردن طرح توسعه متوازن نوآوری و فناوری در سطح استان خبر داد و گفت: بر اساس تفاهم‌نامه پیشنهادی پارک سه ارگان بنیاد نخبگان، پارک علم و فناوری استان و فرمانداری قم می‌توانند زمینه توسعه فناوری و نوآوری را در بخش‌ها و مناطق مختلف استان قم فراهم آورد.

اخوان علوی با تأکید بر این‌که از هرگونه همکاری و همراهی سایر نهادها و سازمان‌ها استان برای توسعه این طرح حمایت خواهیم کرد، گفت: خوشبختانه فناوران و نخبگان بسیاری در سطح استان و حتی در سایر شهرها و کشورهای پیشرفته حضور دارند که می‌توانند در توسعه استراتژیک و راهبردی استان نقش ارزنده‌ای ایفا کنند.

کد خبر: ۲۶٬۰۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha