۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹
وضعیت مسکن از التهاب ۱۴۰۱ کاهش پیدا کرده است
وزیر اقتصاد و دارایی:

وضعیت مسکن از التهاب ۱۴۰۱ کاهش پیدا کرده است

زنجان-وزیر اقتصاد و دارایی،با بیان اینکه مسئله مسکن بسیار برای مردم مهم‌تر از مسئله خودرو است،گفت: طی ۹ ماه گذشته وضعیت مسکن از التهاب ۱۴۰۱ کاهش پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار بازار،سیداحسان خاندوزی شامگاه پنج شنبه در آئین گرامی‌داشت روز دانشجو که در دانشگاه پیام‌نور مرکز زنجان برگزار شد، گفت:این حرف که هزینه‌های تولید مسکن باید کاهش پیدا کند، درست بوده و کاهش قیمت تولید مسکن در دستور کار دولت قرار دارد.

وی ابراز کرد: در لایحه بودجه ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ برای مجموع پرداخت‌هایی که باید برای مسکن ملی پرداخت شود، در راستای کاهش هزینه بیش از ۳۰۰ هزار تومان به ازای هر واحد مسکونی عوارض نباید گرفته شود.

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: مسئله مسکن بسیار برای مردم مهم‌تر از مسئله خودرو است و طی ۹ ماه گذشته وضعیت مسکن از التهاب ۱۴۰۱ کاهش پیدا کرده است.

خاندوزی ،با بیان اینکه شرایط اقتصادی در سوریه هنوز به وضعیت عادی بازنگشته به همین دلیل فعال اقتصادی انگیزه‌ای ندارد که وارد بازاری شود که هیچ حمایتی از آن نمی‌شود،ابراز داشت: در سفر ریاست جمهوری به سوریه، موفق شدیم بانک مشترک و بیمه تکافلی را ایجاد کنیم و اکنون شرایط فراهم شده است که بتوانند به بازار این کشور ورود کنند.

وی گفت: در ۹ ماهه ابتدای امسال ثباتی در خصوص نرخ ارز در کشور شکل گرفته و امید است بتوانیم تا پایان سال به همین منوال نگهداریم.

وزیر اقتصاد و دارایی افزود: مسئله کنترل نرخ ارز برای دولتی که به مهار تورم تاکید دارد، بسیار حائز اهمیت است و مجموعه اقدامات طرف عرضه و تقاضا ارز در کنار عنصر روانی موجود در جامعه بر نرخ ارز تأثیر می‌گذارد و تا زمانی که شرایط تحریم‌ها نبود، افزایش درآمد سرانه کشور در سال ۹۰ به بالاترین حد خود رسید به گونه‌ای که اردیبهشت رشد اقتصادی کشور با تحریم ترامپ منفی شد و تاکنون ادامه دارد، همچنان قدرت خرید خانوارها و مردم به ابتدای دهه ۱۳۹۰ بازنگشته است.

خاندوزی یاد آورشد: طبق آمارهای اقتصادی موجود سفره‌های مردم نسبت به سال ۱۳۹۰ کوچک‌تر شده است و زمانی که می‌گوئیم تورم کاهش پیدا کرده است؛ به معنای کاهش قیمت‌ها نیست.

وی افزود: مسئله مالیات در بودجه سال آینده با فضای رسانه‌ای متفاوت مواجه است و : افزایش درآمدهای مالیاتی در لایحه بودجه سال آینده کمتر از دو سال گذشته خواهد بود.

کد خبر: ۲۶۰٬۳۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha