۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۱
موانع توسعه گردشگری در بدره؛ چالش ها و راهکارها
یادداشت؛

موانع توسعه گردشگری در بدره؛ چالش ها و راهکارها

ایلام-«گردشگری در حالی یکی از ظرفیت های بزرگ شهرستان بدره است که دارای موانع بزرگی برای شکوفایی است» این جمله بخشی از یادداشت مهسا نظری فعال رسانه ای برای بازار است.

مهسا نظری؛ بازار:شهرستان بدره از توابع استان ایلام یکی از مناطق تفریحی گردشگری در این استان است که به علت آب و هوای مطبوع، مرغزارهای خیره کننده ،چشم انداز های بکر، آبشارهای کوچک و بزرگ ،میراث قدیمی آثار باستانی وگستره آبی دریاچه سد سیمره ظرفیت ها و پتانسیل های بسیار زیادی در بخش گردشگری دارد که برای هر گردشگری لذت بخش است، به گونه ای که هر ساله گردشگران بسیاری را از اقصی نقاط دنیا به خود جذب می‌کند.

جاذبه‌های گردشگری بدره

از جمله مکان‌های گردشگری شهرستان بدره می‌توان به روستای کلم اشاره کرد که یکی از شاهکارهای طبیعت در استان ایلام است، این روستا یکی از روستاهای سرسبز در تمام فصول است که با وجود چشمه و باغات سرسبز و مناظر و چشم اندازهای بسیار کم نظیر به جذب گردشگران در تمام فصول کمک میکند.

آتشکده کلم به عنوان دیگر جاذبه‌های گردشگری این شهرستان، مربوط به اواخر دوران‌های تاریخی بعد از اسلام می‌باشد که به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید. تنگه کافرین نیز یکی دیگر از بهترین و زیباترین مقاصد گردشگری ایلام است، شکل گیری تنگ های متعدد و زیبا در اطراف این کوه دیده می شود، تنگه ای که علاوه بر جاذبه ذاتی طبیعی خود، در برخی از آن ها یادگارهایی از تاریخ و پیشینیان ما به چشم می خورد.

علاوه بر نبود راه دسترسی مناسب نبود امکانات تفریحی و رفاهی هم مشکلات متعدد دیگری را به دنبال داشته، گردشگران محل مشخصی برای اقامت ندارد، در حالی که می توان با سکوبندی در کنار باغات و ایحاد اقامت گاه های بومگردی شرایط را برای حضور گردشگران فراهم کرد

تنگه زرانگوش با آثار خارق العاده طبیعی و تاریخی، تنگه باستانی لارت واقع در دو کیلومتری جنوب شهرستان بدره که قسمت انتهای خود به دو بخش تنگه غربی و تنگه شرقی تقسیم می‌شود و دارای ارزش باستانی می‌باشد و همچنین رودخانه سیمره در شهرستان بدره که از تلاقی رودخانه های قره سو و گاماسیاب شکل گرفته، از دیگر مکان‌های تفریحی گردشگری در بدره به شمار می‌روند که چشم هر گردشگری را به خود جذب می‌کنند.

موانع توسعه گردشگری در این شهرستان

شهرستان بدره در حالی با داشتن آثار طبیعی فراوان یکی از قطب های اصلی گردشگری در استان ایلام محسوب می شود که نبود زیرساخت های مناسب از جمله راه دسترسی مانعی بزرگ در توسعه این بخش است.

موانع توسعه گردشگری در بدره؛ چالش ها و راهکارها

به رغم زیبایی های فراوان در این شهرستان متاسفانه مشکلات زیرساختی باعث کم شدن حضور گردشگران در این منطقه شده چراکه سالهاست نه تنها بسیاری از مکان های گردشگری در این دیار از راه‌ های استاندارد و ایمن برخوردار نیستند بلکه سایر راه دسترسی به مناطق گردشگری شهرستات بدره نیز فرسوده شده و نیاز به بهسازی و روکش آسفالت و اقداماتی از این قبیل دارند.

علاوه بر نبود راه دسترسی مناسب نبود امکانات تفریحی و رفاهی هم مشکلات متعدد دیگری را به دنبال داشته، گردشگران محل مشخصی برای اقامت ندارد، در حالی که می توان با سکوبندی در کنار باغات و ایحاد اقامت گاه های بومگردی شرایط را برای حضور گردشگران فراهم کرد.

لزوم توسعه گردشگری در بدره

علاوه بر ضعف امکانات زیربنایی و زیرساختی، مسائلی قبیل مشکلات سیاسی و موانع فرهنگی، بی توجهی مسئولان مربوطه، نبود سرمایه گذار و کمبود اعتبار، عدم برخورداری از برنامه ریزی اصولی و نبود امکانات لازم برای جذب گردشگر از دیگر موانع بر سر راه توسعه صنعت گردشگری در شهرستان بدره و به تبع آن استان ایلام می باشند.

گردشگری اصلی ترین و مهم ترین عامل پیشران توسعه شهرستان بدره است و توسعه این بخش منجر به اشتغال برای جوانان شهرستان نیز می شود، از این رو می‌بایست با اخذ اقداماتی قبیل جذب سرمایه گذار، معرفی جاذبه‌های گردشگری استان از طریق رسانه‌ها، توسعه زیر ساخت ها و احداث مکان‌ های تفریحی و ارائه خدمات رفاهی و تفریحی به گردشگران گامی اساسی برای رونق صنعت گردشگری در این منطقه لحاظ کرد.

کد خبر: ۲۶۰٬۳۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha