۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۶
۷۰ درصد درآمد خانوارها صرف وام مسکن می‌شود
بانک مرکزی انگلیس:

۷۰ درصد درآمد خانوارها صرف وام مسکن می‌شود

بانک مرکزی انگلیس در تازه‌ترین گزارش اعلام کرد حدود نیم میلیون خانوار در این کشور تا پایان سال آینده بیش از ۷۰ درصد از درآمد پس از مالیات خود را صرف وام مسکن خود می‌کنند.

به گزارش بازار، بر اساس برآورد بانک مرکزی انگلیس، به علت افزایش یافتن نرخ بهره بانکی در ماه‌های اخیر، نزدیک یک میلیون خانوار نیز شاهد افزایش بیش از پانصد پوندی وام مسکن در ماه خواهند شد.

در پی افزایش نرخ تورم در انگلیس بانک مرکزی این کشور ۱۳ بار پیاپی نرخ بهره بانکی را افزایش داد و اکنون به بالاترین میزان در ۱۵ سال اخیر رسیده است.

در انگلیس بانک‌ها در اغلب قرار دادها پرداخت تسهیلات بانکی از نرخ بهره شناور استفاده می‌کنند و متناسب با افزایش تورم، بهره بانکی را افزایش می‌دهند.

در تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی انگلیس آمده است که از زمان شروع افزایش نرخ بهره در دسامبر ۲۰۲۱، پنج میلیون فقره وام مسکن مجدداً محاسبه و سود تسهیلات با نرخ‌های بالاتر دریافت می‌شود.

به همین علت تخمین زده می‌شود پنج میلیون تسهیلات گیرنده وام مسکن در انگلیس تا سه سال آینده شاهد افزایش پرداخت‌های سود تسهیلات وام مسکن باشند.

بر اساس گزارش بانک مرکزی انگلیس هم اکنون باز پرداخت ۱۲ درصد از وام‌های مسکن جدید ۳۵ ساله است و نسبت وام‌های جدید برای بیش از ۳۰ سال هم به ۲۸ درصد رسیده است.

بانک‌های انگلیس در حالی متناسب با افزایش نرخ تورم سود تسهیلات بیشتری دریافت می‌کنند که اغلب آنان حاضر نیستند برای سپرده‌های مشتریان سود بالاتری وضع و پرداخت کنند و همین رویکرد موجب شده است تا نمایندگان مجلس روسای بانک‌ها را برای توضیح درباره چرایی در پیش گرفتن این رویکرد در کمیسون مربوط فرا خوانند.

کد خبر: ۲۶۰٬۲۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha