۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۳
پرورش ماهیان زینتی در قزوین حمایت می‌شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

پرورش ماهیان زینتی در قزوین حمایت می‌شود

قزوین- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به صادرات ۵۵ میلیارد ریالی ماهیان زینتی در قزوین گفت: امسال پرورش ماهیان زینتی در قزوین توسعه و حمایت می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، فاطمه خمسه ظهر امروز در بازدید از واحدهای تولیدی و پرورشی حوزه کشاورزی استان قزوین که با حضور هدایت‌الله جمالی‌پور استاندار قزوین و جمعی از مسئولین استانی و کشوری برگزار شد، اظهار داشت: سال گذشته در استان قزوین  بیش از ۸۰۰ هزار قطعه ماهی زینتی به ارزش ۵۵ میلیارد ریال در استان تولید و به صادرات رسیده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر استان قزوین رتبه چهارم کشور را در تولید انواع ماهیان زینتی دارد که با افتتاح و بهره برداری از این واحدهای جدید این رتبه تا حد قابل توجهی ارتقاء می‌یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: سالانه بیش از ۲۹ میلیون و ۲۶۰ هزار  قطعه ماهی زینتی در استان تولید می‌شود که با بهره برداری از این واحدهای جدید میزان تولید این ماهیان در استان تا چندین برابر قابل افزایش است.

خمسه خاطرنشان کرد:  بیشتر تولیدات ماهی در استان قزوین در حوزه تولید انواع ماهیان زینتی، ماهیان خاویاری و پس از آن تولید انواع ماهیان سردابی و گرمایی است.

وی افزود: سالانه بیش از ۲۹ و ۲۶۰ میلیون تن ماهی زینتی و ۲۱ تن ماهی خاویاری در استان قزوین تولید می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک واحد بزرگ پرورش ماهیان زینتی صادراتی در استان قزوین در حال اجرای پروژه است که با بهره برداری ازاین واحد سالانه ۳۰ میلیون قطعه به تولیدات استان در این بخش افزوده می‌شود و زمینه اشتغال ۸۰ نفر از مردم قزوین به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این واحد فراهم می‌شود.

کد خبر: ۲۶٬۰۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha