۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۱
ساخت ۱۰۰ اسکلت پیچ و مهره برای ساخت و مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی در زنجان
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زنجان خبر داد

ساخت ۱۰۰ اسکلت پیچ و مهره برای ساخت و مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی در زنجان

زنجان- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زنجان، از ساخت ۱۰۰ اسکلت پیچ و مهره برای ساخت و مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی در استان زنجان خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از بنیاد مسکن زنجان، رضا خواجه ای با اعلام این خبر گفت: بیش از ۱۰۰ اسکلت پیچ و مهره برای ساخت و مقاوم سازی واحدهای مسکونی در روستای مرصع شهرستان زنجان تولید و تحویل داده است، گفت: متقاضیان با مراجعه به بنیاد مسکن می‌توانند درخواست اسکلت پیچ و مهره کرده و با تحویل این اسکلت، برای ۶۰ متر مربع ۴۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه و ۷ میلیون تومان نیز بلاعوض برای احداث واحد مسکونی مقاوم دریافت کنند.

وی  تصریح کرد: با توجه به مطالعات انجام شده، ۱۵۳ روستا در استان زنجان روی گسل بوده و بیش از ۱۸ هزار و ۷۳۴ واحد مسکونی نیز در این روستاها بر روی گسل قرار دارند که از این تعداد تقریبا ۵ هزار و ۲۵۹ واحد مسکونی که ۲۸ درصد واحدها را شامل می شود، مقاوم‌سازی شده‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن زنجان، یادآور شد: تاکنون بیش از ۵۳ درصد از واحدهای مسکونی روستایی استان معادل ۴۹ هزار و ۵۸۲ واحد در مقابل زلزله مقاوم‌سازی شده‌اند و برای مابقی نیز نیازمند همکاری بیشتر بانک‌های عامل و استقبال روستائیان از طرح مقاوم‌سازی منازل روستایی هستیم.

خواجه  ای افزود: یکی از ویژگی‌های ساخت و ساز که توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام می‌شود، استفاده از اسکلت فلزی پیچ و مهره است که نصب سریع و آسان، استاندارد بودن، مقاومت مناسب، هزینه کم از دیگر مزایای این نوع ساخت و ساز است.

وی خاطر نشان کرد: کیفیت ساخت اسکلت‌های پیچ و مهره‌ای از درجه بالاتری نسبت به اسکلت‌های بتنی و جوشی برخوردار است، چرا که همه عملیات ساخت این نوع اسکلت‌ها در محل کارخانه و به دور از عوامل محیطی مخرب انجام می‌گیرد.

مدیرکل بنیاد مسکن زنجان، افزود: متقاضیان با مراجعه به بنیاد مسکن می‌توانند درخواست اسکلت پیچ و مهره کرده و با تحویل این اسکلت، برای ۶۰ متر مربع ۴۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه و ۷ میلیون تومان نیز بلاعوض برای احداث واحد مسکونی مقاوم دریافت کنند.

کد خبر: ۲۶٬۰۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha