۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۳
توقف نقش‌های منفی گردش پول با اجرای حساب واحد خزانه
خزانه‌دار کل کشور اعلام کرد

توقف نقش‌های منفی گردش پول با اجرای حساب واحد خزانه

خزانه دار کل کشور در خصوص حساب واحد خزانه گفت: یکی از کارهای بسیار مهم مالی که در مدیریت نقدینگی کشور صورت گرفت حساب واحد خزانه است.

به گزارش بازار، سید رحمت الله اکرمی، خزانه دار کل کشور در خصوص نقش حسابداری و حساب واحد خزانه در کنترل نقدینگی گفت: حسابداری و حسابرسی را باید در واقع به دو قسمت تقسیم کرد. یک بخش حسابداری عمومی است که مربوط به بخش دولتی می‌شود و بخش دیگر مربوط به حسابداری بخش غیر دولتی و بخش خصوصی است.

وی افزود» در بخش دولتی و در خزانه داری کل کشور یکی از کارهای بسیار مهمی که ما به آن می‌پردازیم، بحث ذی حسابان و معاونین ذی حساب، حساب رس‌ها و حسابدارانی است که در خود خزانه داری کل کشور و سایر دستگاه‌های اجرایی دارند به این کار می‌پردازند.

خرانه دار کل کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر نمی‌توانیم ادعا کنیم که وضع ما در این حوزه مطلوب است، ولی می‌توانیم بگوییم که بسوی مطلوب شدن در حال حرکت هستیم.

اکرمی در ادامه گفت: در خزانه داری کل کشور آن‌هایی که از تجربه کافی برخورداند می‌دانند که در گذشته حسابداری در خزانه کل کشور، چون نقدی بوده، تبدیل به حسابداری تعهدی و یا نیمه تعهدی شد که کار بزرگی است که ما آنرا انجام دادیم و در مراحل نهای خودش است.

خزانه دار کل کشور در خصوص حساب واحد خزانه گفت: یکی از کارهای بسیار مهم که در مدیریت نقدینگی کشور صورت گرفت حساب واحد خزانه است.

وی افزود: حساب واحد خزانه بطور خلاصه این است که ما همه حساب‌هایی که در دستگاه‌های دولتی هست را تجمیع می‌کنیم، به این معنا که هرکسی دارد کارهای خودش را انجام می‌دهد و دخالتی یا اخلالی در کار هیچ حسابی انجام نمی‌دهد، ولی سازو کار آن باید از طریق بانک مرکزی و مدیریت واحد نقدینگی صورت گیرد.

خرانه دار کل کشور با بیان اینکه، طبیعتا وقتی مقدار زیادی پول وجود داشته باشد از رسوب پول جلوگزیری می‌شود و حساب‌ها شسته و رفته و شفاف است و من همینجا اذعان می‌کنم ما در دولت سیزدهم ریالی از بانک مرکزی بابت تنخواه گردان خزانه نگرفتیم، درحالی که تنخواه گردان یک روال قانونی است و ما آمدیم از همان رسوب پول استفاده کردیم.

به گفته اکرمی، حساب واحد خزانه جلوی افزایش نقدینگی و خلق پول و نقش‌های منفی گردش پول را می‌گیرد.

کد خبر: ۲۶۰٬۱۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha