۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸
آیا شستن فرش در خانه بهتر است یا قالیشویی؟

آیا شستن فرش در خانه بهتر است یا قالیشویی؟

آیا شستن فرش در خانه بهتر است یا قالیشویی باید جواب داد که قطعا شستشوی آن در قالیشویی بهتر است.

به گزارش بازار، آیا شستن فرش در خانه بهتر است یا قالیشویی باید جواب داد که قطعا شستشوی آن در قالیشویی بهتر است. وجود امکانات و دستگاه های مکانیزه با استفاده از افراد حرفه ای و مجرب سبب می شود تا فرش دستبافت شما به بهترین شکل ممکن شستشو داده شود. قالیشویی همیشه تمیز یکی از بهترین مراکز شستشوی فرش در اصفهان است که در طی سالیان اعتبار خوبی را کسب کرده است.

شستن فرش یکی از مهم ترین دغدغه های هر خانم در طول سال است. شستشوی فرش دستبافت سخت تر از شستن فرش ماشینی است و حتما باید در طی شستشوی آن به نکات مهمی دقت نماییم. در این مطلب قصد داریم مطالب مهمی در رابطه با شستن فرش دستبافت ارائه دهیم.

رعایت مراحل اصولی شستشوی فرش دستبافت در قالیشویی

برای شستشوی فرش دستبافت حتما باید موارد اصولی را رعایت نمود. فرش های دستبافت اغلب گران قیمت بوده و دارای ابریشم هستند. به وجود آمدن کوچک ترین مشکلی می تواند از ارزش فرش کم کند. اولین مرحله در شستشوی فرش دستبافت بررسی سالم بودن آن است. در صورتی که فرش شما دارای مشکلی باشد حتما در ابتدا ترمیم می گردد. مرحله بعدی از بین بردن گرد و غبار موجود در فرش است. برای انجام ای کار از یک دستگاه خاک گیر استفاده می گرد. بعد از این مرحله فرش خیس می شود تا توسط دستگاه و افراد حرفه ای شستشو داده شود

.

مرحله ی بعدی آبکشی فرش است. در این مرحله باید آب فرش گرفته شود. همچنین افراد باید از خروج کامل مواد شوینده نیز اطمینان حاصل نمایند. و در آخر فرش برای خشک شدن درون دستگاه مخصوصی قرار می گیرد. توجه داشته باشید که تمامی این مراحل در سریع ترین زمان ممکن اتفاق می افتد تا هیچ آسیبی به بافت و یا رنگ فرش وارد نگردد. امکان انجام هیچ کدام از این مراحل در خانه تقریبا وجود ندارد. بنابراین به جرات می توان گفت که کیفیت شستشوی فرش در قالیشویی بسیار بالاتر از شستشوی آن در خانه است.

اهمیت دمای آب در حین شستشو

استفاده از آب بسیار گرم در حین شستشوی فرش دستبافت می تواند آسیب زیادی را به بافت و رنگ آن وارد نماید. رنگرزی فرش های دستبافت به صورت طبیعی انجام می شود و برای رنگ کردن آن ها از مواد شیمیایی استفاده نمی گردد. همین موضوع باعث می شود تا در زمان تماس فرش با آب گرم رنگ پریدگی در الیاف فرش رخ دهد. رنگ های طبیعی راحت تر از بین می روند و نمی توان آن ها را با رنگ های شیمیایی مقایسه نمود. بنابراین در هنگام شستشوی این نوع فرش حتما باید از آب سرد استفاده کرد.

زمانی که قصد دارید فرش دستبافت خود را در خانه شستشو دهید احتمال تنظیم دقیق دمای آب وجود ندارد و ممکن است با گرم شدن آب فرش شما دچار آسیب و رنگ پریدگی شود. در قالیشویی ها شستشو توسط دستگاه های مکانیزه و هوشمند انجام می گردد. همین موضوع سبب می شود تا دمای آب به طور دقیق مناسب فرش تنظیم گردد. قالیشویی همیشه تمیز با به کار گیری بهترین دستگاه ها و افراد مجرب شستشوی فرش های دستبافت را به بهترین شکل انجام می دهد. توصیه می شود هرگز فرش دستبافت و گران قیمت خود را در خانه شستشو ندهید.

آیا شستن فرش در خانه بهتر است یا قالیشویی؟

استفاده از مواد شوینده مناسب

از دیگر موارد بسیار مهم در هنگام شستشوی فرش دستبافت استفاده از مواد شوینده مناسب است. این موضوع از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و در صورت استفاده از مواد شوینده ی نامناسب قطعا فرش دستبافت کیفیت و رنگ الیاف خود را از دست خواهد داد. الیاف فرش دستبافت از مواد و نخ های طبیعی هستند و مقاومت پایین تری را در برابر مواد شوینده قوی دارند. در صورتی که شوینده استفاده شده دارای آنزیم باشد قطعا آسیب جدی در رنگ و الیاف فرش به وجود خواهد آمد.

در صورتی که قصد شستشوی فرش دستبافت خود را در خانه دارید حتما باید به این موضوع مهم توجه بسیار زیادی داشته باشید. استفاده از پودرهای دارای آنزیم باعث تخریب بافت فرش شما خواهد شد. در هنگام شستن فرش در قالیشویی نوع مواد شوینده متناسب با الیاف فرش تعیین می گردد و در اغلب موارد این شوینده های تخصصی صرفا در اختیار قالیشویی ها قرار دارد. در صورتی که فرش شما در یک قالیشویی معتبر شسته شود قطعا از مواد شوینده ی مناسب و ملایم تری استفاده خواهد شد و هیچ آسیبی به بافت و یا رنگ فرش دستبافت وارد نخواهد شد. پس بهتر است شستن فرش دستبافت در خانه را فراموش کنید.


 


 


 


 


 

نحوه ی خشک کردن بعد از شستشوی فرش دستبافت

اگر شما هم فکر می کنید که برای خشک کردن فرش بعد از شستشو باید آن را در مقابل نور خورشید قرار داد سخت در اشتباه هستید. تابش نور مستقیم خورشید به فرش می تواند باعث ایجاد آسیب جدی در رنگ و بافت فرش شود. زمانی که شما فرش دستبافت را در خانه شستشو می دهید چاره ای جز پهن کردن آن در زیر آفتاب ندارید و همین موضوع می تواند باعث به وجود آمدن آسیب های جدی در فرش دستبافت شود. توصیه می شود هرگز فرش ابریشمی و یا دستبافت خود را در خانه شستشو ندهید.

آیا شستن فرش در خانه بهتر است یا قالیشویی؟

در قالیشویی ها بعد از اتمام مراحل شستشوی فرش دستبافت برای خشک کردن آن از دستگاه های بزرگ و مکانیزه استفاده می گردد. این دستگاه ها با ایجاد هوای مناسب سبب خشک شدن فرش در مدت زمان کوتاهی می شوند. همچنین فرش دستبافت در این شرایط دچار هیچ آسیب و یا رنگ پریدگی نمی شود. انتخاب بهترین قالیشویی در اصفهان سبب می شود تا فرش دستبافت شما بدون هیچ گونه آسیب و مشکلی شستشو گردد. اغلب قالیشویی های معتبر دارای زمان بندی دقیقی برای شستشو و تحویل فرش به مشتری هستند. در این شرایط شما در کوتاه ترین زمان ممکن صاحب یک فرش تمیز خواهید شد.


 

در آخر برای جواب دادن به این سوال که آیا شستن فرش در خانه بهتر است یا قالیشویی باید جواب داد که قطعا شستشوی آن در قالیشویی بهتر است. وجود امکانات و دستگاه های مکانیزه با استفاده از افراد حرفه ای و مجرب سبب می شود تا فرش دستبافت شما به بهترین شکل ممکن شستشو داده شود. قالیشویی همیشه تمیز یکی از بهترین مراکز شستشوی فرش در اصفهان است که در طی سالیان اعتبار خوبی را کسب کرده است. این مجموعه با به کار گیری افراد متخصص و دستگاه های پیشرفته بهترین شستشو را به شما ارائه خواهد داد. تضمین کیفیت شستشو و عدم ایجاد هیچ گونه آسیب سبب شده است تا به امروز رضایت مشتریان عزیز جلب گردد.


 

کد خبر: ۲۶۰٬۰۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha