۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۵:۳۶
۱۴۰ دستگاه اتوبوس دارای کارت هوشمند در گلستان مشغول خدمت رسانی هستند
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان:

۱۴۰ دستگاه اتوبوس دارای کارت هوشمند در گلستان مشغول خدمت رسانی هستند

گرگان- مصدقی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان با اشاره به فعالیت ۷۵ شرکت در حوزه حمل و نقل برون شهری در استان، گفت ۱۴۰ دستگاه اتوبوس دارای کارت هوشمند مشغول خدمت رسانی به مردم گلستان هستند.

عادل مصدقی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: بر اساس کارت هوشمند صادر شده در ترمینال‌های مختلف استان حدود ۱۴۰ دستگاه اتوبوس برای حمل و نقل مسافرین برون شهری از مبدا و به مقصد گلستان در حال خدمت رسانی هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان افزود: البته ممکن است در برخی مواقع به سبب اعزام کاروانی زائرین به مشهد مقدس، انتقال زوار عتبات عالیات به مرز مهران، انتقال سربازان آموزشی به پادگان‌های مختلف کشور و انتقال اتباع بیگانه به فریمان در خراسان به صورت موقت دچار کمبود اتوبوس شویم.

وی گفت: شرکت‌های سواری رانی هم در مسیرهای پر مسافر با خودرو سمند و پژو به ارائه خدمات مشغول هستند.

مصدقی بیان کرد: در برخی مواقع و در برخی مناطق کشور، ناوگان اتوبوسرانی بین شهری جوابگوی حمل و نقل عمومی نیست اما همه تلاش‌ها برای ارائه خدمات مطلوب و حداکثری ادامه دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان ادامه داد: قیمت بالای قطعات یدکی و هزینه‌های سنگین سرویس و تعمیر یومیه و ماهانه فشار مالی بسیاری به مالکان اتوبوس‌ها وارد می‌کند.

وی گفت: در حال حاضر قیمت هر دستگاه اتوبوس حدود ۲۶ میلیارد تومان است و هزینه سرویس معمولی این خودرو چند ده میلیون و هزینه سرویس موتوری این اتوبوس‌ها حدود یک میلیارد تومان هزینه دارد و این مسائل یک چالش بزرگ برای دارندگان اتوبوس است و شاید تعدادی از این افراد در پی تغییر رسته فعالیت خود باشند.

کد خبر: ۲۶۰٬۰۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha