۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۸
ضریب نفوذ بیمه در اردبیل معادل ۱.۸ درصد است
رییس شورای هماهنگی بیمه های اردبیل:

ضریب نفوذ بیمه در اردبیل معادل ۱.۸ درصد است

اردبیل- آزاد، رییس شورای هماهنگی بیمه های اردبیل گفت: ضریب نفوذ بیمه در استان ۱.۸ است که با متوسط کشوری برابری می کند.

فرامرز آزاد در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: ۲۱ شرکت بیمه ای به همراه صندوق تأمین خسارت در استان اردبیل فعالیت خود را در حوزه بیمه ارائه می کنند که سعی بر این است تا ارتقای خدمات دهی به جامعه هدف را شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: در بحث پرداخت خسارت و منابع بیمه ای جمع آوری شده استان اردبیل رتبه بیست و چهارم کشور را دارد به طوری که سال گذشته از حق بیمه دریافتی در این استان یک هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان بوده است.

واریز حق بیمه کارخانجات بزرگ اردبیل در تهران اجحاف در حق استان است

رییس شورای هماهنگی بیمه های استان اردبیل گفت: ۷۵ درصد این منابع در قالب خسارت به بیمه شدگان پرداخت شده و سعی کردیم تا در کوتاهترین زمان پرداختی ها را انجام دهیم.

آزاد افزود: استان اردبیل جز استان های کم برخوردار در شاخص های توسعه اقتصادی و تولید ناخالص است و به همین تناسب وضعیت بیمه ای مطلوبی را نیز نداریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: بسیاری از کارخانجات و شرکت ها و صنایع بزرگ با وجود اینکه در این استان تولید خود را انجام می دهند اما حق بیمه خود را در تهران واریز می کنند که این اجحاف در حق استان است.

آزاد به عمده شاخص های بیمه ای و جایگاه پایین استان اشاره کرد و ادامه داد: استان اردبیل از ۱۷۶ هزار میلیارد تومان حق بیمه پرداختی، تنها سهم یک درصدی داشته و یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان حق بیمه پرداخت شده است.

وی سرانه پرداخت بیمه را در این استان ۱۴ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: این سرانه در کشور بیش از ۲۱ میلیون ریال است.

اظهار تأسف از رفتار برخی شرکت های بیمه ای در پرداخت دیرهنگام خسارت به بیمه شدگان

آزاد اضافه کرد: ۲۲ شرکت بیمه ای با ۲۷۷ نفر مشغول فعالیت هستند که ۱۱ نمایندگی حقوقی و ۷۷۵ نمایندگی حقیقی در این استان به همراه ۷۰ نمایندگی بیمه عمر فعالیت می کنند.

وی با اظهار تأسف از رفتار برخی شرکت های بیمه ای در پرداخت دیرهنگام خسارت به بیمه شدگان بیان کرد: برخی شرکت ها متأسفانه مبلغ اندک ۶۰ میلیون تومان را در ۶ تا هشت قسط پرداخت می کنند که این نهایت اجحاف در حق بیمه شدگان است.

آزاد در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: با اصلاح قانون صندوق خسارت بدنی فعالیت های خود را در این استان آغاز کرده و در تلاش است تا خسارت های موردی را پرداخت کند.

وی تصریح کرد: بر اساس اعلام این صندوق هیچ زندانی بر اثر پرداخت دیه در زندان های استان وجود ندارد و این صندوق توانسته با پرداخت به موقع زندانیان ناشی از جرایم رانندگی و تصادفات را از زندان ها آزاد کند.

رییس شورای هماهنگی بیمه های استان اردبیل گفت: سال گذشته از طریق این صندوق ۲۱ میلیارد تومان در استان اردیبل خسارت پرداخت شده و همچنان تلاش بر تقویت فعالیت این صندوق است.

کد خبر: ۲۵۹٬۹۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha