۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۹
منطقه آزاد کشاورزی در جنوب استان کرمان ایجاد شود
رئیس جهاد کشاورزی جنوب کرمان:

منطقه آزاد کشاورزی در جنوب استان کرمان ایجاد شود

جیرفت - رئیس جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان بر لزوم ایجاد منطقه آزاد کشاورزی جنوب استان کرمان تاکید کرد و گفت: این اقدام می تواند در کاهش مشکلات حوزه کشاورزی موثر باشد.

سعید برخوری در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به ظرفیت های کشاورزی جنوب استان کرمان اظهار کرد: آب و هوای خاص این منطقه امکان تولید محصولات کشاورزی خارج از فصل را فراهم کرده که این مساله یک مزیت به شمار می رود.

برخوری میزان سطح زیرکشت محصولات کشاورزی جنوب استان کرمان را 245 هزار تن عنوان کرد و گفت: سالانه حدود 4.5 میلیون تن محصولات کشاورزی در جنوب استان کرمان برداشت می شود.

رئیس جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان با اشاره به کیفیت بالای مرکبات جنوب استان کرمان افزود: حدود 530 هزار تن مرکبات از 33 هزار هکتار زیر کشت مرکبات این منطقه برداشت می شود.

وی با اشاره به لزوم افزایش میزان صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای هدف اظهار کرد: باید با بازاریابی مناسب بازارهای جدید را در کنار حفظ بازارهای فعلی شناسایی کنیم.

برخوری با تاکید بر لزوم ایجاد منطقه آزاد کشاورزی جنوب استان کرمان برای رفع مشکلات این حوزه گفت: باید بستر به گونه ای فراهم  شود که صادرات و واردات نهاده ها و محصولات کشاورزی آزاد باشد.

رئیس جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان بیان کرد: سال گذشته حدود 500 هزار تن محصولات کشاورزی جنوب استان کرمان به کشورهای آسیای میانه و اروپا صادر شد و امکان افزایش این میزان وجود دارد که البته باید زیرساخت های لازم در این زمینه ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه میزان تولیدات محصولات کشاورزی جنوب استان کرمان بیشتر از نیاز بازار است، افزود: باید برای تقویت صادرات محصولات این خطه چاره اندیشی شود.

کد خبر: ۲٬۵۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha