۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۷
رنگین کمانی از بنفش و قرمز و نارنجی در اصفهان| برخورد قانونی و قضایی با مسببان آلایندگی «ذوب‌آهن»
بازار گزارش می دهد؛

رنگین کمانی از بنفش و قرمز و نارنجی در اصفهان| برخورد قانونی و قضایی با مسببان آلایندگی «ذوب‌آهن»

اصفهان-در شرایطی که کیفیت هوای اصفهان یک ماه است میان وضعیت های بنفش، قرمز و نارنجی جا به جا می شود، اعلام آلایندگی شدید ذوب آهن وانتشار تصاویر دود غلیظ، آن هم در وضعیت کنونی بر نگرانی ها افزوده است.

به گزارش خبرنگار بازار، بیش از یک ماه است که مردم اصفهان به جز چند ساعتی هوای تمیز را تجربه نکردند و از ابتدای هفته تاکنون که مدارس تعطیل بوده است، شاخص آلایندگی از مرز قرمز و ناسالم برای عموم پایین نیامده است به نوعی که حتی شب گذشته شاخص آلایندگی از مرز بنفش نیز گذشت.

امروز تمام ادارات اصفهان تعطیل بود، نکته جالب اینکه روز گذشته مدیرکل محیط زیست استان اصفهان اعلام کرد که کوره های آجرپزی و ذوب آهن اصفهان از مقصران اصلی آلودگی هوای اصفهان هستند اما صبح امروز تصاویر مختلفی از انتشار دود و غبار در آسمان کارخانه ذوب آهن اصفهان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که بر موج نگرانی های اخیر افزود.

در پی انتشار این تصاویر روابط عمومی کارخانه ذوب آهن اصفهان علت انتشار دود غلیظ از این مجموعه را بروز نقص فنی اعلام کرد.

و اما منصور شیشه فروش، مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان، در این ارتباط به بازار گفت: پس از انتشار دود غلیظ از کارخانه ذوب آهن، بلافاصله تیم‌های اداره کل محیط زیست به این کارخانه اعزام و ضمن پیگیری از طریق مقامات قضایی با مسببان آن برخورد شد تا به منظور تکرار این اتفاق اقدامات جدی صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه حدود ۴۰ تیم گشت و نظارت به منظور کنترل و برخورد با واحدهای آلاینده در اصفهان فعال هستند، افزود: در ۲۴ ساعت گذشته با پایش تیم‌های گشت و نظارت ۹۱ منبع آلاینده متخلف شامل ۳۰ عملیات خاکبرداری، ۲۰ عملیات بتن ریزی، ۲۷ کوره آجرپزی و ۱۴ کارگاه تولید زغال متوقف شدند و با صاحبان آنها برخورد قانونی به عمل آمد.

برخورد قانونی با ۹۵ منبع آلاینده متخلف طی ۲۴ ساعت گذشته

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه در این مدت چهار واحد آلاینده در شعاع ۵۰ کیلومتری پلمب و ۲۰ واحد دیگر اخطاریه دریافت کردند، تاکید کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته برخورد قانونی با ۹۵ منبع آلاینده متخلف انجام شد.

وی گفت: از شب گذشته تاکنون ۲۵۰ مورد پایش صورت گرفته و دو هزار و ۵۰۰ مورد از خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی نیز توسط پلیس اعمال قانون شدند و تیم‌های گشت و نظارت در استان اصفهان به صورت شبانه روزی و با جدیت فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تا شامگاه پنجشنبه (۱۶ آذر) به سبب تداوم سکون جوی و افزایش انباشت غلظت آلاینده‌ها، وضعیت کیفی هوا در مناطق مرکزی و صنعتی به ویژه کلان‌شهر اصفهان در شرایط ناسالم خواهد بود، گفت: لازم است عموم شهروندان طی این مدت تردد غیر ضرور را کاهش دهند و از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز خودداری کنند.

رنگین کمانی از بنفش و قرمز و نارنجی در اصفهان| برخورد قانونی و قضایی با مسببان آلایندگی «ذوب‌آهن»

کد خبر: ۲۵۹٬۸۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha