۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۲
۲۰۰ فقره مجوز واحد تحقیق و توسعه برای واحدهای صنعتی استان زنجان صادر شده است
رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان:

۲۰۰ فقره مجوز واحد تحقیق و توسعه برای واحدهای صنعتی استان زنجان صادر شده است

زنجان-یوسفی اصل،رییس اتاق بازرگانی استان زنجان،گفت: برای واحدهای صنعتی استان  زنجان در حدود ۲۰۰ فقره مجوز واحد تحقیق و توسعه صادر شده و  از این تعداد حدود ۲۰ تا ۳۰ واحد در استان فعال است.

صمد یوسفی‌اصل در گفتگو با خبرنگار بازار،گفت: وجود صرف واحدهای تحقیق و توسعه کافی نبوده و باید نسبت به تشکیل هسته مرکزی این واحدها در واحدهای تولیدی نیز اقدام کرد.

وی ابراز کرد: وجود هسته مرکزی باعث خواهد شد تا واحدهای تحقیق و توسعه مجوزدار بتوانند فعالیت خود را آغاز کنند.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان گفت: خروجی فعالیت‌های دانش‌بنیان به طور مستقیم عاید مردم زنجان خواهد شد و برای تحقق این امر باید برای بهره‌مندی از مزایای قانون جهش تولید دانش‌بینان بیش از پیش تلاش کنیم.

یوسفی اصل تاکید کرد: برای واحدهای صنعتی استان زنجان در حدود ۲۰۰ فقره مجوز واحد تحقیق و توسعه صادر شده و از این تعداد حدود ۲۰ تا ۳۰ واحد در استان فعال است.

وی گفت: امروزه استفاده از ظرفیت فعالیت‌های دانش‌بنیان مطرح بوده و این در حالی است که معتقدیم باید نگاه حمایتی به قانون دانش‌بنیان نیز تقویت شود.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان تصریح کرد: مشکلی که امروز در این حوزه به عینه مشاهده می‌کنیم، وجود فاصله بین دانشگاه، واحدهای دانش‌بنیان و واحدهای تولیدی است.

یوسفی اصل بیان داشت: یکی از دغدغه‌های امروز ما در این حوزه که به واسطه وجود فاصله بین دانشگاه، واحدهای تولیدی و واحدهای دانش‌بنیان به وجود آمده، نبود واحد تحقیق و توسعه در واحدهای تولیدی است.


کد خبر: ۲۵۹٬۸۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha