۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۵
ویژگی‌های نخستین اوراق مرابحه ارزی
مدیرعامل تأمین سرمایه بانک ملت تشریح کرد

ویژگی‌های نخستین اوراق مرابحه ارزی

مدیرعامل تأمین سرمایه بانک ملت گفت: عرضه و انتشار اوراق مرابحه ارزی با ۵ رکن اصلی صورت گرفته که ضامن آن بانک ملت است.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، افشار سرکانیان؛ مدیرعامل تأمین سرمایه بانک ملت با اشاره به رونمایی از نخستین اوراق مرابحه ارزی در مرکز مبادله ایران اظهار کرد: این اوراق دارای ۵ رکن اصلی و ناشر آن شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس و ضامن اوراق نیز بانک ملت است. همچنین عاملیت فروش، دریافت و پرداخت وجوه اوراق و متهعد پذیره‌نویسی نیز بر عهده همین بانک است.

وی افزود: خریداران اوراق نیز اشخاص حقیقی و حقوقی داخلی و خارجی هستند که در مرحله اول نسبت به سفارش گذاری اقدام کردند. این اوراق با نام عرضه شده که ارزش هر ورقه ۱۰۰۰ یورو و حداقل خرید هم ۱۰۰۰ ورقه، معادل یک میلیون یورو است. محل خرید و منابعی که می‌توان ثبت خرید کرد نیز منابعی هستند که رفع تعهد ارزی به بانک مرکزی ندارند.

مدیرعامل تأمین سرمایه بانک ملت با اشاره به اینکه تسویه این اوراق به‌صورت ارزی و با یورو است، گفت: سود اوراق به‌صورت سالیانه در پایان هر سال به‌شکل ارزی از طریق بانک ملت به خریداران اوراق پرداخت می‌شود. در واقع این اوراق بابت پروژه‌ای تامین مالی شده که فوق العاده زیست محیطی و اقتصادی است و تحت عنوان پروژه جمع آوری گازهای مشعل در شرق کارون شامل ۵۹ مشعل می‌شود.

وی با بیان اینکه مبلغ کل سرمایه گذاری پروژه یک میلیارد و ۱۰۹ میلیون دلار است که تاکنون ۲۲۰ میلیون یورو به علاوه ۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان آن تامین مالی شده است، تصریح کرد: کل این اوراق ۲۰۰ میلیون یورو است که در این مرحله ۱۰۰ میلیون یورو منتشر و عرضه شده است. همچنین در حال حاضر این پروژه ۵۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که با منابع این اوراق، پیشرفت آن به ۷۷ درصد خواهد رسید.

سرکانیان در پایان گفت: ارزآوری این پروژه برای کشور بیش از یک میلیارد دلار و سودآوری آن برای صنعت نفت، گاز و پتروشیمی بالغ بر ۱.۲ میلیارد دلار است. ضمن اینکه ایجاد اشتغال این پروژه در دوره اجرا به‌طور مستقیم و غیر مستقیم نیز بیش از ۹ هزار نفر و در دوره بهره برداری ۵۰۰ نفر است.

کد خبر: ۲۵۹٬۸۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha