۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶
بازداشت چند مدیر دولتی در رابطه با پرونده فساد چای
سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرد

بازداشت چند مدیر دولتی در رابطه با پرونده فساد چای

سخنگوی قوه قضاییه درباره پرونده فساد چای با بیان اینکه نسبت به قصور و ترک فعل دستگاه‌های اجرایی و نظارتی ورود خواهیم کرد، گفت: در این پرونده برخی مدیران با قرارهای صادره تأمینی در بازداشت هستند.

به گزارش بازار، مسعود ستایشی؛ سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری امروز سه‌شنبه ۱۴ آذر در تشریح مهم‌ترین اقدامات دستگاه قضایی در مدت دو هفته گذشته، کشف فساد بزرگ اخیر را مورد اشاره قرار داد و گفت: مجموعه دستگاه‌های حاکمیتی در راه مبارزه با فساد اراده دارند با این حال متأسفانه چند روز قبل با خبر فساد مواجه شدیم و اعلام خبر کشف فسادی دیگر در کشور که از مدت‌ها قبل مورد رصد و تعقیب مسئولان اجرایی و قضایی را به همراه داشت، خاطر مردم را مکدر کرد.

وی افزود: منشأ این فساد گرچه از سوی شرکت خصوصی غیردولتی شکل گرفت اما در بخش‌های ذی‌مدخل همکاری‌هایی با آن شرکت صورت پذیرفته بود تا مقدار قابل توجهی ارز و منابع ملی به این موضوع تخصیص یابد که در محل خود صرف نشده و موجبات ایجاد فساد در بخش‌های دیگر را فراهم کرد.

ستایشی اظهار کرد: قوه قضاییه با پیگیری‌های ضدفساد خود و همکاری‌های چندوجهی با دستگاه‌های دولتی و ضابطین قضایی، به محض کشف سرنخ‌های فساد مصمم است تا پرونده را تا استیفای حقوق ملت وفق موازین قانونی تلاش کند.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: اراده دستگاه قضایی آن است که امر پیشگیری و مبارزه با فساد را همزمان و توأمان پیگیری کند و اجازه ندهد که پرونده دچار اطاله دادرسی شود.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: اهتمام قوه قضاییه و سایر دستگاه‌های ذی‌مدخل نسبت به کشف و جلوگیری از ادامه‌ یافتن آن و ریشه‌کنی گلوگاه‌های فساد، امری مطلوب و نشانگر آن است که مبارزه با فساد در کشور به صورت سیستمی ادامه خواهد یافت.

ستایشی گفت: نسبت به قصور و ترک فعل دستگاه‌های اجرایی و نظارتی ورود کرده و بررسی‌های فنی را انجام خواهیم داد.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: در این پرونده برخی مدیران با قرارهای صادره تأمینی در بازداشت هستند و برخی دیگر با تأمین قرارهای متناسب آزاد هستند. به محض تکمیل تحقیقات و شرایط قانونی برای اطلاع‌رسانی اطلاعات واصله به آگاهی مردم خواهیم رساند.

کد خبر: ۲۵۹٬۷۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha