۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰
قیمت بلیت مترو پرند به تهران مشخص شد| ۱۳ تا ۱۵ هزار تومان

قیمت بلیت مترو پرند به تهران مشخص شد| ۱۳ تا ۱۵ هزار تومان

اعضای شورای اسلامی شهر تهران مصوب کردند قیمت بلیت مترو پرند به تهران از ۱۳ هزار و ۶۵۰ تومان تا ۱۵ هزار تومان بسته به کارت بلیت الکترونیک یا تک سفره باشد.

به گزارش بازار، موضوع تعیین قیمت بلیت مترو پرند به تهران در یکصد و نود و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران مطرح شد و تشکری هاشمی رییس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در این باره گفت: نرخ این خط را با خط هشتگرد و خط تهران - کرج و همچنین نرخ تاکسی و ون‌ها مقایسه و بررسی کردیم.

وی افزود: همچنین در این زمینه لایحه‌ای با همفکری شهرداری تهران تهیه کردیم که به شهرداری اجازه می‌دهد تا مشخص شدن متولی این خط اجازه بهره‌برداری از این خط را داشته باشد.

به گفته تشکری هاشمی، ۱۳ هزار و ۶۵۰ برای کارت بلیت الکترونیک و برای بلیت یک سفره ۱۵ هزار تومان پیشنهاد دادیم که معادل نرخ مترو فرودگاه امام خمینی(ره) است.

وی اظهار کرد: البته درست این بود که قبل از افتتاح قرارداد حقوقی آن بسته می‌شد اما پیشنهاد ما این است نرخ تا آخر سال مشخص شود تا بلایی که سر شهرداری در مترو هشتگرد آمد، دیگر تکرار نشود.

مهدی چمران نیز در واکنش به این پیشنهاد گفت این نرخ نسبت به کرایه تاکسی و دیگر وسایل نقلیه عمومی تا مترو امام خمینی(ره) تقریبا مجانی است.

آقامیری هم البته گفت: بلیت مترو تهران تا کرج پنج هزار تومان است و مردم شکایت دارند که چرا باید مترو پرند ۱۵ هزار تومان باشد؟

رییس شورای شهر در واکنش به این مطلب هم گفت: با هزینه‌های بالایی که مترو دارد، ۲۰ هزار تومان هم برای این مسیر کم است چرا که بعد از رسیدن به تهران می‌توانند از سایر خطوط با همان ۲۰ تومان در دیگر خطوط مترو ادامه مسیر دهند.

آخوندی دیگر عضو شورا هم‌ اظهار کرد: تعداد مسافران مترو کرج با مسافران پرند یکی نیست ضمن اینکه باید قیمت مترو کرج هم اصلاح شود.

در نهایت اعضای شورای اسلامی شهر تهران تصویب کردند که قیمت بلیت مترو پرند به تهران تا زمانی‌ که با دولت قرارداد بسته شود، از ۱۳ هزار و ۶۵۰ تومان تا ۱۵ هزار تومان بسته به کارت بلیت الکترونیک یا تک سفره باشد.

کد خبر: ۲۵۹٬۷۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha