۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰
حمایت مجلس از سهامداران با کاهش دوره تجدید ارزیابی دارایی‌ها
عضو ناظر مجلس در شورای‌عالی بورس به ایرنا اعلام کرد

حمایت مجلس از سهامداران با کاهش دوره تجدید ارزیابی دارایی‌ها

علیزاده، عضو ناظر مجلس در شورای‌عالی بورس توضیحاتی را درباره آخرین جزییات و اقدامات صورت گرفته از سوی مجلس در زمینه کاهش دوره تجدید ارزیابی دارایی‌ها از پنج سال به سه سال را ارائه کرد.

به گزارش بازار، اخیراً یکی از جذابیت‌های بازار که منجر به رونق شاخص بورس در بازار شد مربوط به مساله افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها و بهره‌مندی از معافیت مالیاتی با کاهش زمان تجدید ارزیابی شرکت‌ها از پنج سال به سه سال بود که از هفته گذشته مورد پیگیری سازمان بورس قرار گرفت.

در کنار این اقدام سازمان بورس، نقطه‌نظر کمیسیون اقتصادی مجلس در این خصوص مورد بحث قرار گرفت که با توجه به وجود شرایط تورمی در کشور آیا مجلس با اعلام موافقت خود برای کاهش زمان تجدید ارزیابی دارایی‌ها از پنج سال به سه سال، حمایت خود از سهامداران خرد را در دستور کار قرار می‌دهد یا خیر.

در این زمینه «محسن علیزاده»، عضو ناظر مجلس در شورای‌عالی بورس توضیحاتی را درباره آخرین جزییات و اقدامات صورت گرفته از سوی مجلس در زمینه کاهش دوره تجدید ارزیابی دارایی‌ها از پنج سال به سه سال برای بهره‌مندی از معافیت مالیاتی ارایه کرد و اظهار داشت: این موضوع قرار است به عنوان پیشنهاد در بودجه ۱۴۰۳ مطرح شود که هنوز در اختیار مجلس قرار نگرفته است.

وی اعلام کرد که در تلاش هستیم تا این تصمیم به مرحله اجرا برسد.

عضو ناظر مجلس در شورای‌عالی بورس ادامه داد: پیشنهاد این است تا به طور خاص به این موضوع پرداخته شود و تصمیم کاهش زمان تجدید ارزیابی از پنج سال به سه سال برای همه شرکت‌ها اجرایی شود.

وی همچنین گفته است که مجلس به صورت ویژه در کمیسیون اقتصادی مجلس پیگیر این موضوع است.

کد خبر: ۲۵۹٬۷۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha