۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۷
سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری یکی از نیازهای ضروری کشور است
رئیس فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری:

سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری یکی از نیازهای ضروری کشور است

زنجان- رئیس فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری گفت:سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری یکی از نیازهای ضروری کشور در عصر حاضر است و باید به آن توجه شود.

به گزارش خبرنگار بازار، میثم فرج‌اللهی شامگاه دوشنبه در آیین اختتامیه بیست و چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار که در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی کاسپین زنجان برگزار شد، گفت: توجه به دانش‌بنیان همواره یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر بوده و به همین خاطر باید در این حوزه فعالیت‌های جهادگونه داشته باشیم.

وی ابراز داشت: یکی از گام‌های اساسی برای رسیدن به علم و فناوری، شکل‌گیری دانشگاه‌ها با محوریت آموزش، پژوهش، فناوری و نیز کاربردی است که خوشبختانه در ایران اسلامی این موضوع همگام با دنیا محقق شده است.

رییس مرکز مدیریت طرح‌های کلان و پیشران معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری گفت: امروزه باید به دنبال ارائه راهکارهایی در راستای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی کشور باشیم.

فرج اللهی تاکید کرد: سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری یکی از نیازهای ضروری کشور در عصر حاضر است.

وی گفت: کاری که امروز باید در حوزه فناوری انجام دهیم، این است که فعالیت‌های صورت گرفته در این حوزه به خوبی در جامعه شرح داده شده و تبیین شود، این در حالی است که تا به امروز در این زمینه عملکرد ضعیفی داشته‌ایم.

رییس مرکز مدیریت طرح‌های کلان و پیشران معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری،بیان داشت: تا به امروز خروجی کارآفرینی در جامعه آن طور که باید نمود نداشته است و یکی از اقداماتی که باید در این عرصه انجام دهیم، این است که به دانش‌آموزان این باور را انتقال دهیم که یک مهندس قادر است با رویکرد کارآفرینی اقدام به تولید ثروت کند.

فرج اللهی بیان داشت: برگزاری نمایشگاه‌هایی در حوزه فناوری، پژوهش و فن‌بازا بسیار ارزشمند است و اگر به دنبال این هستیم که آحاد جامعه ارتباط کارآفرینی با تولید ثروت را درک کنند، باید در برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی ممارست به خرج دهیم.

وی گفت: دانشگاه‌های ایران به لحاظ عملکرد بر محور آموزش توانسته‌اند هم‌راستای دانشگاه‌های خارج از کشور حرکت کنند و این عملکرد محدود به حوزه آموزش نبوده، بلکه در عرصه پژوهش نیز نمود داشته است، به طوری که امروز توانسته‌ایم در حوزه پژوهش، فناوری و کارآفرینی به موفقیت‌های روزافزونی دست پیدا کنیم.

کد خبر: ۲۵۹٬۷۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha