۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۵:۳۸
بازگشایی کانال آشور موجب پیشروی ۲۵۰ متری آب در اسکله بندرگز شد
مدیر بنادر و دریانوردی گلستان:

بازگشایی کانال آشور موجب پیشروی ۲۵۰ متری آب در اسکله بندرگز شد

گرگان- عباسی، مدیر بنادر و دریانوردی استان گلستان با اشاره به گذشت حدود دو هفته از بازگشایی کانال آشور گفت: با آغاز تبادل آبی شاهد پیشروی حدود ۲۵۰ متری آب در اسکله بندرگز هستیم.

نوراله عباسی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: ۲۵ آبان امسال شاهد تحقق وعده دولت سیزدهم و بازگشایی کانال آبرسان آشور در دماغه شرقی خلیج گرگان بودیم.

مدیر بنادر و دریانوردی گلستان افزود: با گذشت حدود دو هفته از این رخداد شاهد آن هستیم که آب دریا حدود ۲۵۰ متر به سمت اسکله بندرگز پیشروی کرده و هم اکنون پای اسکله حدود ۳۰ سانتی‌متر آب وجود دارد.

وی گفت: در اسکله چوبی بندرگز به علت پسروی آب دریا امکان تردد قایق ها وجود نداشت و پس از بازگشایی کانال آشور و بالاآمدن سطح آب خلیج گرگان، پیش بینی می شود شناورهای سبک بتوانند تردد خوبی را در اسکله چوبی بندرگز داشته باشند.

عباسی بیان کرد: مهم ترین عامل و هدف ما برای لایروبی و علاج بخشی خلیج گرگان، توجه به مسائل زیست محیطی، زنده‌ ماندن محیط زیست اطراف خلیج گرگان و تبادل آب بین دریا و خلیج بود.

مدیر بنادر و دریانوردی گلستان افزود: برای نجات خلیج گرگان ۲۴ راهکار در کمیته ملی تالاب‌ها در نظر گرفته شد که یکی از آنها لایروبی کانال آشور است.

وی عنوان کرد: نجات خلیج گرگان تاثیر زیادی بر اقتصاد و محیط زیست منطقه خواهد گذاشت و باید از فرصت‌ به وجود آمده توسط دولت سیزدهم به طور کامل استفاده کرد.

کد خبر: ۲۵۹٬۶۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
      0 0
      چرا درست نزدیک انتخابات این کانال را باز گشایی کردید.؟ چرا بد از چند سال حالا بفکر این خلیج افتادن . ؟ تا حالا کجا بودید
    • محمدجعفری IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
      0 0
      باسلام وعرض ادب وخداقوت به رئیس جمهوردولت سیزدهم و همه افرادی که دراین امرمهم زحمت کشیدند خدابه توفیقات همه شما ، هم استانیها وهموطنان بیفزاید