صرفه‌جویی یک و نیم تا ۳ میلیون تنی آرد خبازی ها| مصرف آرد با سال ۹۸ برابری می‌کند
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح کرد

صرفه‌جویی یک و نیم تا ۳ میلیون تنی آرد خبازی ها| مصرف آرد با سال ۹۸ برابری می‌کند

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: بر اساس گزارش ارائه شده میزان آرد مصرفی در خبازی ها در حال حاضر ۸ میلیون و صدهزار تن در سال است که با میزان مصرف آرد در سال ۹۸ برابری می‌کند.

به گزارش بازار، علیرضا عباسی نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در تشریح نشست امروز (دوشنبه ۱۳ آذرماه) کمیسیون متبوع خود، گفت: حدودا ۲ سال قبل پس از مردمی سازی یارانه ها یکی از موضوعاتی که توسط دولت پیگیری می‌شد هوشمند سازی آرد و نان بود. امروز از وزارت امور اقتصاد و دارای، جهاد کشاورزی، کشور و سازمان برنامه و بودجه دعوت کردیم تا کارایی هوشمند سازی توزیع آرد و نان را رصد کنیم.

نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه میزان کاشت گندم، میزان تحویل گندم به شرکت بازرگانی دولتی و آرد تحویلی به نانوایی ها مشخص است اما میزان تبدیل آرد به نان مشخص نبود، ادامه داد: ۸۰ هزار واحد نانوایی موجود در سطح کشور به سامانه متصل شده و امروز مشخص است هر نانوایی چه میزان نان تحویل مردم می‌دهد و بر این اساس سهیمه آرد به نانوایی ها تحویل می‌گردد.

وی با تاکید بر اینکه خوشبختانه علی رغم اقدامات انجام شده قیمت نان نیز افزایش پیدا نکرده و افراد به هر میزان که نیاز دارند می‌توانند نان مصرف کنند، عنوان کرد: بر اساس گزارش ارائه شده میزان آرد مصرفی در خبازی ها در حال حاضر ۸ میلیون و یک صد هزار تن در سال است که با میزان مصرف آرد در سال ۹۸ برابری می‌کند این درحالی است که از سال ۹۸ تا کنون جمعیت مردم و اتباع حاضر در کشور افزایش پیدا کرده.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بر اساس برآوردها بین ۱ میلون و ۵۰۰ هزار تا ۳ میلیون تن در میزان مصرف آرد خبازی صرفه‌جویی شده است تصریح کرد: دولت برای اتصال نانوایی ها به سامانه هزینه هایی داشته است اما این اقدام می‌تواند در تنظیم رفتار مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نان نقش موثر داشته باشد و امیدواریم با تکمیل سامانه و رفع ایرادات یارانه ها به صورت هدفمند به مردم برسد و از انحرافات جلوگیری شود.

عباسی با اشاره به اینکه با اقدامات انجام شده و سامانه‌ ایجاد شده توسط وزارت اقتصاد مردم می‌توانند بر عملکرد نانوایی ها نظارت و گزارش ارائه کنند، ادامه داد: مسئولین وزارت جهاد کشاورزی نیز گزارشی از میزان گندم تولیدی و تحویل سهمیه آرد هر استان ارائه کرد.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، گفت: متولی اصلی در استان‌ها استانداران و کارگروه استانی آرد و نان هستند که مسئولین وزارت کشور نیز گزارشی از میزان تحویل آرد به استان‌ها و تحویل سهمیه نانوایی ها بر اساس پخت ارائه کردند.

کد خبر: ۲۵۹٬۶۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • US ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
      0 0
      بله صرفه‌جویی شده اما به چه قیمتی به قیمت نداشتن نون در ساعت ۷ بعد از ظهر در نانوایی