۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۵
اهداف و چالش‌های توسعه دریا محور بررسی شد
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس:

اهداف و چالش‌های توسعه دریا محور بررسی شد

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفـت: در نشست امروز اهداف و چالش های پیش روی توسعه دریا محور را مورد بررسی قرار دادیم و مقرر شد برای تحقق اهداف کلان این حوزه، دولت لایحه‌ای تنظیم و به مجلس ارائه کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، عبدالجلال ایری، در تشریح نشست کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریا محور از سوی مقام معظم رهبری، امروز در کمیسیون عمران مجلس نشستی را با هدف بررسی ظرفیت‌های اقتصاد دریا محور و تحقق اهداف کلان در این حوزه و احصا مشکلات با حضور رئیس سازمان بنادر و دریانوردی کشور و سایر مسئولان مربوطه برگزار کردیم.

وی عنوان کرد: متاسفانه در سالهای گذشته علیرغم ظرفیت‌های بسیار خوبی که در حوزه سواحل کشور در اختیار داریم، به دلیل نبود سیاست مشخص و مدیریت واحد موفقیت‌های خوبی بدست نیاوردیم و متاسفانه اکثر شهرهای ساحلی کشورمان فقیر و غیر توسعه یافته هستند. از این رو در سال‌های پیش رو باید تمرکز جدی بر توسعه شهرهای ساحلی، ایجاد اشتغال و افزایش جمعیت داشته باشیم.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس افزود: در نشست امروز مسئولان حاضر، گزارشی از وضعیت کلی سواحل و ظرفیت‌های موجود ارائه کردند و مقرر شد دولت لایحه‌ در این خصوص تدوین و به مجلس ارائه کند تا قوانینی مطابق با سیاست‌های کلی تنظیم کنیم؛ هر چند که در برنامه هفتم توسعه نیز سرفصلی را به حوزه دریا اختصاص دادیم اما قطعا کافی نیست.

این نماینده مردم در مجلس اظهار کرد: از این رو تمام تلاش خودمان را خواهیم کرد تا برای تحقق اهداف کلان حوزه اقتصاد دریا محور ریل گذاری مناسب و دقیق داشته باشیم تا در سالهای آینده سهم اقتصاد دریا محور برش بزرگ‌تر و قابل توجهی از اقتصاد کشور را تشکیل دهد.

کد خبر: ۲۵۹٬۶۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha