۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۳
تعاونی بهترین شیوه مشارکت مردم در اقتصاد است
وزیر کشور:

تعاونی بهترین شیوه مشارکت مردم در اقتصاد است

وحیدی، وزیر کشور بهترین راه حضور آحاد مردم در اقتصاد را تعاونی‌ها به ویژه در استانها و شهرستانها دانست.

به گزارش بازار، احمد وحیدی روز دوشنبه در نشست هم اندیشی شرکت‌های تعاونی توسعه و عمران شهرستانی در سالن پیامبر اعظم وزارت کشور، با تاکید بر عزم وزارت متبوعش و دستگاه های زیر مجموعه آن در گسترش و پیشرفت شرکت‌های تعاونی‌های توسعه و عمران شهرستانی، به معاونت‌های زیر مجموعه دستور داد همکاری مضاعفی را برای ترویج و تسهیل فعالیت تعاونی ها به کار گیرند.

وزیر کشور با بیان اینکه اقتصاد تعاونی در قوانین و سیاست‌های کلی نظام از اهمیت بالایی برخوردارند با طرح این پرسش که چرا تعاونی‌ها نتوانسته‌اند جایگاه خود را در اقتصاد کشور به دست آورند، ادامه داد: شرکت آحاد مردم در بخش تعاونی منطبق با سیاستهای اقتصاد مقاومتی است و می‌تواند آثار قابل توجهی را هم در حوزه اقتصادی و هم در حوزه اجتماعی به خصوص عدالت اجتماعی در پی داشته باشد.

وحیدی خاطرنشان کرد: اعتقاد داریم بهترین راه رسیدن به شرکت آحاد مردم در اقتصاد، مسیر تعاونی‌ها به خصوص در استانها و شهرستانها است.

وی با تاکید بر دستاوردهای مثبت این بخش از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون، اظهار کرد: به دلیل برخی موارد خاص، سایه‌ای از بدگمانی در این حوزه احساس می‌شود که می‌توان با انتشار دستاوردها، شاهد تغییرات فرهنگ عمومی و حرف‌های بود.

وی اطمینان‌بخشی را شرط مهم توسعه تعاونی‌ها دانست و تاکید کرد: بی‌شک با گسترش این باور میدان‌های متعددی به روی آنها باز خواهد شد.

وزیر کشور تاکید کرد: شرکت‌های تعاونی، طرح‌های توسعه و پیشرفت استان‌ها را بررسی کنند تا بتوانند در آن‌ها مشارکت داشته باشند.

وحیدی به معاونان خود دستور داد با برنامه ریزی و هماهنگی، از ظرفیت شرکت های تعاونی توسعه و عمران شهرستانی در راستای توسعه کشور استفاده شود.

در این جلسه علاوه بر وزیر کشور، محسن کوشش‌تبار معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور، مهدی مسکنی، معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و محمد شیخ حسینی مدیر عامل بانک توسعه تعاون نیز نکاتی را در رفع موانع شرکت‌های تعاونی های توسعه و عمران شهرستانی مطرح کردند.

کد خبر: ۲۵۹٬۶۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha