۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸
تامین مواد اولیه وارداتی؛ چالش همیشگی صنعتگران کشور؛ فرایند تخصیص ارز زمانبر است
فعال بخش صنعت در گفتگو با بازار:

تامین مواد اولیه وارداتی؛ چالش همیشگی صنعتگران کشور؛ فرایند تخصیص ارز زمانبر است

تواهن فعال بخش صنعت با بیان اینکه تامین مواد اولیه وارداتی از اصلی ترین چالش هایی است که صنعتگران در کلیه بخش ها با آن مواجه هستند، گفت: متاسفانه روند تخصیص ارز زمانبر و مسائل بانکی پیچیده است.

بازار؛ گروه صنعت: صنعت فولاد، معدن، آهن آلات و به طور کلی صنعت فلزات نیز مانند دیگر صنایع با چالش های مختلفی مواجه است و در این مسیر شرکت های وابسته و زیر مجموعه ها نیز در فرایند تولید ناخودآگاه درگیر این مسائل می شوند.

فعال بخش صنعت: در حوزه تامین مواد اولیه غالبا چالش داریم آن هم به این دلیل که روند اختصاص ارز و مسائل پیچیده بانکی برای اختصاص ارز وجود دارد و عمده ترین مشکل مربوط به جابجایی و زمان دار شدن اختصاص ارز است

محمد تواهن رئیس هیات مدیره شرکت فعال در حوزه تولید انواع لاینرهای لاستیکی با بیان اینکه اصولا کلیه شرکت هایی که کنستانتره های سرب، روی، طلا، مس و آهن در ایران تولید می کنند جزو مشتریان ما هستند، در خصوص موانعی که در مسیر کار با آن مواجه می شوند به خبرنگار بازار می گوید: در حوزه تامین مواد اولیه غالبا چالش داریم آن هم به این دلیل که روند اختصاص ارز و مسائل پیچیده بانکی برای اختصاص ارز وجود دارد و عمده ترین مشکل مربوط به جابجایی و زمان دار شدن اختصاص ارز است که بخواهیم کار واردات را انجام بدهیم، در نتیجه تامین سخت شده است.

عدم ارتباط صحیح با دنیا کار صنعتگران را سخت کرده است

او ادامه می دهد: از آن طرف فعالان حوزه معادن نیز با چالش هایی مواجه هستند به طوری که الان در کل چالشی که در این بخش وجود دارد عدم ارتباط راحت و صحیح با دنیا است. در واقع می توان گفت درد مشترک تمام صنعتگران چه در مبحث واردات و چه در مبحث صادرات این است که چون ارتباط خیلی خوبی به هر دلیلی با دنیا نداریم این عدم روان بودن ارتباط ها کارها را سخت پیش می برد. به عبارت دیگر اگر مشکلات ارتباطی مخصوصا مسائل بانکی ما حل شود شرکت ها راحت تر می توانند کار کنند.

فعال بخش صنعت: اگر در کشورهای خارجی به نوعی قطعات تولیدی طول عمر بیشتری دارد به این دلیل است که تنوع مواد اولیه بیشتری نسبت به ما دارند

این فعال صنعت همچنین در پاسخ به این سوال که در این حوزه تولیدات داخلی چقدر قابل رقابت با خارجی ها است، می گوید: با توجه به میزان «کائوچو» و مواد اولیه قابل دسترسی که در ایران داریم بهترین و بالاترین کیفیت الان در داخل تولید می شود. در واقع اگر در کشورهای خارجی به نوعی قطعات تولیدی طول عمر بیشتری دارد به این دلیل است که تنوع مواد اولیه بیشتری نسبت به ما دارند.

او افزود: بنابراین در حدی که بتوانیم محصولات تولیدی در بخش لاینرهای لاستیکی را با آنها مقایسه کنیم همخوان هستیم؛ یعنی الان با قطعاتی که از سوئد وارد می شود قابلیت انجام فرایند تولید و ساخت کامل را داریم. بنابراین فقط به دلیل محدودیت مواد اولیه است که شاید ما از لحاظ کیفی گاهی از آنها عقب تر باشیم.

این تولید کننده بخش صنعت همچنین در خصوص آنچه می توان برای آینده این بخش متصور شد می گوید: آینده صنعت ایران بسیار روشن است همانطور که الان اکثر مجموعه ها از محصولات ایران استفاده می کنند و از بابت اشغال زایی و به کار گیری نیروی انسانی هم خوب بوده، به نظر من شرایط خوبی در این بخش طی سال های آینده خواهیم داشت.

کد خبر: ۲۵۹٬۵۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha