۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳
شورای روابط تجاری ایران و قطر تشکیل می‌شود
در گفتگویی تلفنی مطرح شد

شورای روابط تجاری ایران و قطر تشکیل می‌شود

در گفتگوی تلفنی علی اکبر محرابیان وزیر نیرو و شیخ محمد بن حمد بن قاسم العبدالله آل ثانی وزیر صنعت و تجارت قطر بر تشکیل شورای روابط تجاری ایران و قطر به منظور توسعه روابط اقتصادی دو کشور تاکید شد.

به گزارش بازار، در آستانه برگزاری نهمین اجلاس کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی ایران و قطر، طی گفتگوی تلفنی علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو و رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و قطر و شیخ محمد بن حمد بن قاسم العبدالله آل ثانی وزیر صنعت و تجارت قطر و رئیس قطری این کمیسیون بر موضوع تشکیل شورای روابط تجاری برای توسعه روابط اقتصادی دو کشور تاکید شد.

محرابیان در مذاکره با عبدالله آل ثانی با اشاره به برقراری روابط سیاسی مطلوب بین دو کشور ایران و قطر اظهار کرد: خوشبختانه بین دو طرف روابط سیاسی بسیار خوبی حاکم است و این مهم حاصل تلاش‌های دو جانبه ایران و قطر است، بر این اساس برگزاری نهمین اجلاس کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی ایران و قطر در ماه جاری فرصتی مناسب برای ارتقای سطح روابط اقتصادی دو کشور خواهد بود.

همچنین وزیر صنعت و تجارت قطر در این گفتگوی تلفنی گفت: با توجه به اهمیت توسعه روابط تجاری دو کشوردر حاشیه اجلاس پیش رو، شورای روابط تجاری ایران و قطر تشکیل و به واسطه آن برنامه‌ریزی‌های لازم برای توسعه اقتصادی و نیز برگزاری بزرگترین همایش و نمایشگاه تجاری دو کشور صورت می‌گیرد.

بنا بر این گزارش نهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و قطر با حضور "شیخ محمد بن حمد بن قاسم العبدالله آل ثان" وزیر صنعت و تجارت قطر و هیئت همراه به میزبانی وزارت نیرو از ۱۸ تا ۲۰ اذر در تهران برگزار می‌شود.

کد خبر: ۲۵۹٬۵۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha