۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۸
فروش مخفیانه دارایی‌های بانک‌های لبنان از ترس ورشکستگی

فروش مخفیانه دارایی‌های بانک‌های لبنان از ترس ورشکستگی

پارلمان لبنان اعلام کرد هیچ یک از قوانین اصلاحی را که تضمین می‌کند سپرده گذاران پول خود را از بانک‌ها پس می‌گیرند، دریافت نکرده است.

به گزارش بازار، پارلمان لبنان مدعی است که به استثنای قانون تنظیم مالی که با مخالفت گسترده نمایندگان مجلس مواجه شد، قانون اصلاحی دیگری در خصوص نظام بانکی این کشور دریافت نکرده و از سویی بانک‌های لبنان در برابر ارائه پیش نویس قانون تغییر ساختار بانکی مقاومت می‌کنند.

در این رابطه آنچه پس از ۴ سال از بحران ارائه شده، فاقد برآورد علمی با ارقام رسمی برای دارایی‌های بانک‌ها و درآمدهای بخش دولتی است؛ پیش نویس قانون تغییر ساختار بانک‌های لبنان پس از رسیدن به شورای وزیران با نارضایتی گسترده در بین صاحبان بانک‌ها بار دیگر به صحنه می‌آید.

بحران بانکی در لبنان منحصر به فرد است، زیرا قدرت سیاسی شریک کلیدی در ایجاد فروپاشی پولی، مالی و اقتصادی است.

بزرگترین نگرانی ناشی از تصمیم گیری برای انحلال بانک‌ها است، زیرا به طور اجتناب ناپذیری منجر به مصادره ثروت سهامداران، اعضای هیئت مدیره، مدیران ارشد و صاحبان حق امضا می‌شود. این یک فنجان تلخ است که هیچ کس نمی‌خواهد آن را بنوشد.

صرف نظر از آنچه در پیش‌نویس قانون تجدید ساختار بانک‌ها که بر اساس پیش نویس قانون بازگرداندن تعادل به نظم مالی است، درج شده است، بر اساس آنچه برخی کارشناسان بانکی خاطرنشان می‌کنند، برخی از بانک‌های لبنانی، انتظار تصویب این قوانین را دارند؛ لذا با تسویه دارایی‌های خود جهت حفظ منافع شان، سود سهامداران عمده خود را می‌پردازند که ممکن است باعث ورشکستگی بانک هایشان شود.

کد خبر: ۲۵۹٬۵۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha