۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۷
ایجاد ظرفیت‌های جدید تامین مالی داخلی برای توسعه تجدیدپذیرها در آینده‌ای نزدیک
مدیر کل دفتر بودجه ساتبا خبر داد

ایجاد ظرفیت‌های جدید تامین مالی داخلی برای توسعه تجدیدپذیرها در آینده‌ای نزدیک

با ایجاد تابلوی برق سبز و علاقه‌مندی سرمایه گذاران به حضور در این تابلو، هم اکنون ظرفیت لازم جهت ایجاد ساز و کار و زمینه تامین مالی نوین با استفاده از بازار سرمایه به خوبی مهیا شده است.

به گزارش بازار، سید مهدی حسینی در همایش تخصصی سرمایه‌گذاری در نیروگاه‌های تجدیدپذیر ویژه صنایع استان تهران، قم و البرز که به میزبانی برق منطقه‌ای تهران برگزار شد، درباره امکان تامین مالی با استفاده از ظرفیت‌های موجود در بازار سرمایه خاطرنشان کرد: با ایجاد تابلوی برق سبز و علاقه‌مندی سرمایه گذاران به حضور در این تابلو، هم اکنون ظرفیت لازم جهت ایجاد ساز و کار و زمینه تامین مالی نوین با استفاده از بازار سرمایه به خوبی مهیا شده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های جدید تامین مالی پروژه های تجدیدپذیر با استفاده از منابع داخلی، جزئیات و شرایط ارائه تسهیلات از محل صندوق‌های تامین مالی داخلی شامل صندوق توسعه ملی، صندوق نوآوری و شکوفایی و صندوق ملی محیط زیست را تشریح کرد.

حسینی در ادامه به برخی فرصت‌های موجود جهت تامین مالی پروژه‌های تجدیدپذیر با استفاده از منابع مالی خارجی و بین المللی پرداخت و فاینانس از طریق صندوق اقلیم سبز(GCF) را یکی از این ظرفیت های موجود معرفی کرد.

مدیرکل دفتر بودجه، تسهیل سرمایه گذاری ابزار امیدواری کرد با توجه به همکاری و حمایت معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، وزارت نیرو و مجموعه دولت در آینده‌ای نزدیک شاهد ایجاد ظرفیت‌های جدید تامین مالی داخلی به منظور توسعه تجدیدپذیرها در کشور باشیم.

این گزارش حاکی است، همایش تخصصی سرمایه‌گذاری در نیروگاه‌های تجدیدپذیر ویژه صنایع استان تهران، قم و البرز برای برداشتن گام‌های بلند پایتخت ایران و استان‌های قم و البرز در توسعه انرژی سبز به میزبانی شرکت برق منطقه‌ای تهران و شرکت های توزیع تهران، قم، ۱۲ آذرماه در مرکز همایش های برق منطقه ای تهران برگزار شد.

این همایش تخصصی سرمایه گذاری با محورهای آشنایی با قوانین، مقررات و آیین نامه‌ها، راهکارهای تامین مالی و تسهیلات، ضوابط فنی، قراردادها و تعرفه و نیز شرایط تابلوی سبز برق بورس به میزبانی شرکت برق منطقه ای تهران و شرکت های توزیع تهران، قم و البرز و با همکاری سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق(ساتبا)، شرکت مدیریت شبکه برق ایران، وزارت صمت و انجمن سازندگان و تامین کنندگان کالا و خدمات انرژی های تجدیدپذیر (ساتکا)، برگزار شد.

کد خبر: ۲۵۹٬۵۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha