۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۲
رشد ۲ برابری مبادلات تجارت با اتحادیه اوراسیا با اجرای توافق ترجیحی
وزیر صمت خبر داد

رشد ۲ برابری مبادلات تجارت با اتحادیه اوراسیا با اجرای توافق ترجیحی

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت که از سال ۲۰۱۹ با امضای توافق ترجیحی با اتحادیه اقتصادی اوراسیا مبادلات تجاری ایران با کشورهای عضو رشد ۲ برابری داشته است.

به گزارش بازار، عباس علی آبادی امروز (دوشنبه) در آیین افتتاحیه دومین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا اظهار داشت: عرصه نمایشگاه زمینه تعامل ارزشمندی برای صاحبان بنگاه های اقتصادی به وجود می آورد تا شاهد رونق، توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی و اجرای پروژه های مشترک سرمایه گذاری باشیم.

وی افزود: از سال ۲۰۱۹ با امضای توافق همکاری تجارت ترجیحی با اتحادیه اقتصادی اوراسیا تبادلات تجاری با این منطقه بیش از پیش گسترش یافت و شاهد رشد ۲ برابری تجارت با کشورهای عضو بودیم.

علی آبادی بیان‌داشت: با امضای توافق تجارت آزاد با اتحادیه اقتصادی اوراسیا در آینده نزدیک و دسترسی به بازار ۱۸۰ میلیون نفری، منطقه شاهد همکاری های بیشتر تجاری با کشورهای عضو خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: ایران با جمعیتی بیش از ۸۵ میلیون نفر و در اختیار داشتن منابع کم نظیر انرژی، معادن، ظرفیت های فراوان صنایع مختلف، خدمات فنی و مهندسی با فناوری بالا و دانش بنیان، موقعیت ژئوپلتیکی در منطقه، دسترسی به شبکه های مواصلاتی ریلی، جاده‌ای و خطوط حمل و نقل بین المللی دریایی و دسترسی به شاهراه های فعال و لجستیک بین الملی، نقش کلیدی در منطقه دارد.

کد خبر: ۲۵۹٬۴۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha