۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۳
افزایش قیمت طلا به بالاترین سطح تاریخ| چرا قیمت جهانی طلا پامپ شد؟
تحلیل بازار جهانی طلا؛

افزایش قیمت طلا به بالاترین سطح تاریخ| چرا قیمت جهانی طلا پامپ شد؟

قیمت طلا طی روز معاملاتی دوشنبه به بالاترین سطح در طول تاریخ رسیده و در محدوده بالای ۲۱۰۰ دلار قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار بازار؛ قیمت طلا طی روز معاملاتی دوشنبه به بالاترین سطح در طول تاریخ رسیده و در محدوده بالای ۲۱۰۰ دلار قرار گرفت.

با اینحال، قیمت این فلز گرانبها طی ساعات اولیه روز سه شنبه با بیش از ۲ درصد افت، به زیر محدوده ۲۱۰۰ دلار بازگشت. دلیل اصلی افزایش قیمت طلا، بروز شواهدی از عقب نشینی فدرال رزرو در خصوص نرخ بهره بانکی اعلام شده است.

افزایش قیمت طلا به بالاترین سطح تاریخ| چرا قیمت جهانی طلا پامپ شد؟

همانطور که از ماه های گذشته پیش بینی می شد، احتمال تعلیق سیاست افزایش نرخ بهره بانکی فدرال رزرو که در راستای کنترل تورم آمریکا در پیش گرفته شده بود؛ نهایتا منجر به رشد بسیاری از بازارهای مالی از جمله طلا و رمزارزها شده است.

بر اساس آخرین اخبار موجود از روند تصمیم گیری های فدرال رزرو، بانک مرکزی آمریکا به احتمال زیاد تا پایان ماه مارس اجرای این سیاست را تعلیق خواهد کرد. با اینحال، تنها مانع احتمال بر سر افزایش قیمت طلا طی سه ماهه نخست سال ۲۰۲۴، موضوع روند اقتصاد جهانی و رکود ناشی از سیاست های انقباضی برخی اقتصادهای بزرگ جهان است. هرچند، برخی از کارشناسان بازار طلا معتقدند رکود احتمالی می تواند به سود بازار طلا تمام شده و منجر به روانه شدن بخشی از سرمایه های در گردش به سمت این فلز گرانبها شود.

کد خبر: ۲۵۹٬۴۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha