۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۱
۱۰ واحد پرورش ماهیان زینتی در استان زنجان فعال است
مدیرکل شیلات و آبزیان استان زنجان:

۱۰ واحد پرورش ماهیان زینتی در استان زنجان فعال است

زنجان-مدیرکل شیلات و آبزیان استان زنجان،گفت: میزان تولید ماهیان زینتی در استان به طور تقریبی ۹۰۰ هزار قطعه است ودر حال حاضر فقط ۱۰ واحد پرورش ماهیان زینتی در استان در حال فعالیت هستند.

به گزارش بازار و به نقل از شیلات زنجان، منصور حقی راد، با اشاره به این‌که میزان تولید ماهیان زینتی در استان به طور تقریبی ۹۰۰ هزار قطعه است، گفت: در حال حاضر فقط ۱۰ واحد پرورش ماهیان زینتی در استان در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به این‌که از چندین سال گذشته علاقه‌مندان به پرورش ماهیان زینتی در استان زیاد شده است، اظهار داشت: عده‌ای این شغل را به صورت خانوادگی انجام می‌دهند و به عبارتی این شغل جزو مشاغل خانگی است.

مدیرکل شیلات و آبزیان استان زنجان،با بیان اینکه در راستای پرورش ماهیان زینتی قریب به ۲ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته بود، گفت: ۶ میلیارد تومان دیگر نیز از محل تبصره ۱۸ به تازگی اختصاص یافته است.

حقی راد، با اشاره به این‌که تخم ماهیان زینتی بیش‌تر توسط پرورش‌دهنده و تکثیر داخلی انجام می‌گیرد، گفت: گاهاً تخم ماهیان زینتی وارداتی بوده و از کشورهای آسیای جنوب شرقی وارد می‌شود.

وی با اشاره به این‌که میزان تولید ماهیان زینتی در استان به طور تقریبی ۹۰۰ هزار قطعه است، تصریح کرد: در حال حاضر فقط ۱۰ واحد پرورش ماهیان زینتی در استان در حال فعالیت هستند.

مدیرکل شیلات و آبزیان استان زنجان، با بیان اینکه امسال یک واحد پرورش ماهی زینتی اقدام به گسترش کار خود کرد، گفت: ماهی تولیدی می‌تواند به استان‌های دیگر صادر شود، اما تا حال حاضر از استان به سایر کشورهای دیگر صادرات انجام نشده و استان مطابق با برنامه‌ریزی پیش رفته است، اما به دلیل اینکه تبلیغات مناسبی در این خصوص انجام نشده تقاضا برای ورود به این صنعت همچنان پایین است.

کد خبر: ۲۵۹٬۴۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha