۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹
آلودگی هوای سمنان | گروه های حساس از خانه بیرون نیایند
همزمان با بروز پدیده وارونگی؛

آلودگی هوای سمنان | گروه های حساس از خانه بیرون نیایند

سمنان- شاخص آلودگی سمنان در روز دوشنبه به ۱۳۹ رسید و این به معنای هشدار زرد هواشناسی مبنی بر آلودگی هوا و کاهش کیفیت هوا است.

به گزارش خبرنگار بازار، سازمان هواشناسی اعلام کرده که امروز دوشنبه هوای اکثر نقاط غربی استان سمنان به خصوص شهرهای صنعتی دچار افت شدید کیفیت شده که آلودگی کارخانه های صنعتی و وارونگی هوا، مهترین عامل پدید آمدن این شرایط است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان درباره کاهش کیفیت هوای این استان تا روز سه شنبه چهاردهم آذر ماه هشدار زرد اعلام کرد.

سید ایرج مصطفوی در گفتگو با خبرنگار بازار، از کاهش کیفیت هوای سمنان و نواحی صنعتی و غربی استان تا روز چهارشنبه خبر داد و بیان کرد: وارونگی هوا دلیل پدید آمدن این شرایط است که آلودگی صنعتی غرب استان در غالب نقاط غربی، بر روی شهرها باقی مانده و کیفیت هوا را کاهش می دهد.

وی با بیان اینکه شاخص آلودگی هوا در سمنان به وضوح بالاتر رفته است، افزود: اداره کل هواشناسی استان سمنان با قرار گیری هوای سمنان در شاخص ناسالم، مجبور به صدور هشدار زرد شده است.

افزایش غلظت آلاینده ها

مدیرکل هواشناسی استان سمنان درباره پیش بینی هواشناسی برای امروز و فردای استان بیان کرد: با توجه به داده هوای هواشناسی، افزایش نسبی و تناوبی غلظت غبارو آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا تا روز چهارشنبه پیش بینی می شود.

سازمان هواشناسی نیز اعلام کرده بر اساس تصاویر ماهواره‌ای و نقشه‌های پیش یابی، با توجه به پایداری جو، افزایش غبار و آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا بخصوص در مناطق غربی و صنعتی پیش بینی می‌شود

به گروه‌های حساس و آسیب پذیر شامل کودکان، خانم‌های باردار و سالمندان و بیماران عروقی، تنفسی و کسانی که آسم دارند توصیه شده تا در معرض هوای باز در غرب استان سمنان قرار نگیرند این وضعیت اما سبب نشده تا مدارس استان سمنان تعطیل شود.

شاخص ۱۳۹

اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان در پیامی اعلام کرده است: دانش آموزان از انجام هرگونه فعالیت ورزشی و فیزیکی در فضای باز پرهیز کنند. ضمنا مراسم صبحگاه مدرسه در محیط‌های بسته برگزار شود.

در این پیام که به امضای سید جمال وزیری مدیرکل آموزش و پرورش استان در آمده قید شده است: پیشنهاد می‌شود زنگ تفریح مدارس در کلاس‌های درس، برگزار و از انجام فعالیت بدنی دانش‌آموزان در حیاط مدرسه تحت عنوان کلاس درس تربیت بدنی، جلوگیری و فعالیت‌های مربوطه با نظارت و هدایت معلمان مربوطه در محیط‌های بسته مانند سالن‌های ورزشی و کلاس‌های درس تربیت بدنی اجرا شود.

از آنجا که این وضعیت ناشی از فعالیت کارخانه های صنعتی است، به این کارخانه ها هم توصیه شده که همکاری لازم را در راستای کاهش آلودگی داشته و از فیلترهای مناسب تری استفاده کنند.

هم اکنون کیفیت هوا در گرمسار، ایونکی، آرادان، سرخه، سمنان و حتی بخش هایی از مهدیشهر با آلودگی شدید روبرو است تا جایی که از شهروندان خواسته شده تا حتی الامکان از منزل خارج نشوند. شاخص آلودگی هوای سمنان امروز ۱۳۹ بود در صورتی که این شاخص باید بین صفر تا ۵۰ باشد.

کد خبر: ۲۵۹٬۴۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha