۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۵
هشدار شرکت آب و فاضلاب در مورد یخ‌زدگی کنتورهای آب

هشدار شرکت آب و فاضلاب در مورد یخ‌زدگی کنتورهای آب

شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به افزایش برودت هوا در روزهای آینده، نسبت به احتمال یخ‌زدگی کنتورهای آب در برخی مناطق هشدار داد.

به گزارش بازار، شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در اطلاعیه‌ای با اشاره به پیش‌بینی سازمان هواشناسی از احتمال افزایش برودت هوا در روزهای آینده، درباره یخ‌زدگی کنتورهای آب در برخی مناطق هشدار داد.

در این اطلاعیه تأکید شده است: با توجه به روند آغاز فصل سرما و کاهش دمای هوا این شرکت از شهروندان در خواست می‌شود تا تمهیدات لازم را برای جلوگیری از یخ‌زدگی کنتور و ترکیدگی کنتور و انشعاب آب منازل خود به کار ببندند.

عایق‌بندی کنتور و لوله‌های آب‌رسانی در پیشگیری از یخ‌زدگی مؤثر است و توصیه می‌شود با قراردادن پشم‌شیشه، گونی کنفی و پوشال در محفظه کنتور و عایق کردن لوله‌های سطحی از یخ‌زدگی انشعاب و کنتور جلوگیری کرد.

در صورت مشاهده یخ‌زدگی از حرارت دادن مستقیم و یا ریختن آب جوش روی کنتور و یا لوله‌های آب داخل ساختمان و یا از برافروختن آتش در مجاورت شیرها و لوله‌های آب جدا خودداری شود.

شهروندان می‌توانند در صورت بروز مشکل یخ‌زدگی با سامانه تلفنی ۱۲۲ شرکت آب و فاضلاب محل سکونت خود تماس بگیرند تا گروه‌های امدادی آبفا در کم‌ترین زمان ممکن به موضوع رسیدگی کنند.

کد خبر: ۲۵۹٬۳۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha