۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۸
شمار دانش‌بنیان‌های حاضر در دومین رویداد پتروفن ۳ برابر شد
دبیر رویداد پتروفن ۱۴۰۲:

شمار دانش‌بنیان‌های حاضر در دومین رویداد پتروفن ۳ برابر شد

قانعی، دبیر رویداد پتروفن ۱۴۰۲ از افزایش سه برابری تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان علاقه‌مند برای حضور در دومین رویداد پتروفن نسبت به پارسال خبر داد.

به گزارش بازار، رشید قانعی امروز (یکشنبه، ۱۲ آذرماه) در آیین افتتاحیه رویداد پتروفن ۱۴۰۲ با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد دانش‌بنیان اظهار کرد: شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس به‌عنوان بزرگ‌ترین هلدینگ پتروشیمیایی کشور نقشی بسزا در این زمینه دارد.

وی با اشاره به اینکه رویداد پتروفن با رویکرد ارائه معکوس نیازهای فناورانه برگزار می‌شود، افزود: پارسال در نخستین دوره این رویداد ۸۰ نیاز فناورانه اعلام شد، در حالی که امسال این رقم سه برابر شده و به ۲۳۰ نیاز رسیده است.

دبیر رویداد پتروفن ۱۴۰۲ با بیان اینکه این رویداد پارسال منحصر به هلدینگ خلیج فارس و شرکت‌های تابع بود، ادامه داد: امسال افزون بر ۱۹ شرکت زیرمجموعه هلدینگ، ۱۳ شرکت پتروشیمی نیز در این رویداد شرکت کرده‌اند.

قانعی یادآور شد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت، پژوهشگاه صنعت نفت و دیگر نهادها در شورای سیاست‌گذاری دومین رویداد پتروفن حضور داشتند.

وی به دو جهت‌گیری اساسی ارائه معکوس نیازهای فناورانه و قدردانی از شرکت‌های پتروشیمی فعال در این مسیر در این رویداد اشاره کرد و گفت: تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان علاقه‌مند برای حضور در رویداد امسال نسبت به پارسال سه برابر شده و از ۱۰۰ شرکت به بیش از ۳۰۰ شرکت در سال ۱۴۰۲ رسیده است.

دبیر رویداد پتروفن ۱۴۰۲ تأکید کرد: ۴۸ درصد از تفاهم‌های انجام‌شده بین شرکت‌ها در نخستین دوره رویداد پتروفن به قرارداد منتج شده و مابقی نیز در حال مذاکره است.

رویداد «پتروفن» ۱۴۰۲ با شعار «مسیر نوآوری پتروشیمی» با تأکید بر رفع نیازهای فناورانه با توانمندسازی بازیگران زیست‌بوم صنعت پتروشیمی در هفت حوزه تخصصی ۱۲ تا ۱۴ آذرماه به همت شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار می‌شود.

کد خبر: ۲۵۹٬۲۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha