صادرات صنعت اسباب بازی امسال به ۵٠ میلیون دلار می‌رسد
سرپرست مرکز ملی صنایع خلاق و فرش ایران:

صادرات صنعت اسباب بازی امسال به ۵٠ میلیون دلار می‌رسد

سرپرست مرکز ملی صنایع خلاق و فرش ایران گفت: صادرات اسباب بازی سال ١٣٩٩ زیر ٣٠ میلیون دلار بود که در سال ١۴٠١ به ٣٨ میلیون دلار رسید و هدفگذاری امسال ۵٠ میلیون دلار است.

به گزارش بازار، محمدرضا زارع روز یکشنبه در رویداد توسعه و تبادل فناوری در عرصه صنعت اسباب بازی اظهار داشت: اخیرا با معاونت علمی و دانش بنیان ریاست جمهوری تفاهمنامه‌ای در حوزه صنعت اسباب بازی امضا کردیم.

وی افزود: همچنین صنعت راهبردی که چندین سال مغفول مانده بود تدوین شد تا شاهد برگزاری رویدادهای هم افزا با شرکت‌های دانش بنیان و تبدیل ایده به محصول با مشارکت سرمایه گذاران و تولید کنندگان باشیم.

سرپرست مرکزی ملی صنایع خلاق و فرش ایران ادامه داد: همچنین برنامه پنج ساله صنعت اسباب بازی را با بهره برداری از نقطه نظرات بخش دولتی و خصوصی تدوین کردیم که چهار هدف کلان از جمله فرهنگ سازی حمایت از تولید جلوگیری از قاچاق و واردات و توسعه صادرات دارد.

وی با اشاره به اینکه فقط تجهیزات اولیه صنعت اسباب بازی وارد کشور می‌شود، گفت: در سال ١۴٠٠ بالغ بر ۱۷.۴ میلیون دلار سهم واردات بود که در سال ١۴٠١ به ١۵.٣ میلیون دلار رسید.

زارع عنوان کرد: در سال ١٣٩٩ معادل ٣٧۶ میلیون دلار قاچاق اسباب بازی که از این رقم ١۵٢ میلیون دلار قاچاق اسباب بازی الکترونیکی بود ضمن اینکه ٢۴ نهاد در صنعت اسباب بازی وظیفه دارند که جلوی قاچاق و سایر موارد را بگیرند.

کد خبر: ۲۵۹٬۲۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha