۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱
ارزآوری یک میلیارد یورویی پروژه بیدبلند خلیج فارس
مدیرعامل بانک ملت مطرح کرد

ارزآوری یک میلیارد یورویی پروژه بیدبلند خلیج فارس

دولت آبادی، مدیرعامل بانک ملت بیان کرد: در روش تامین مالی از طریق اوراق مرابحه ارزی، فشار به رشد دارایی‌ها و ترازنامه بانک‌ها کمتر می‌شود.

به گزارش بازار، رضا دولت آبادی مدیرعامل بانک ملت گفت: در حالی که در دنیا تأمین مالی کوتاه مدت بر عهده بانک‌ها قرار دارد، در ایران علاوه بر این، تأمین مالی سرمایه‌ای و سایر مواردی که باید برعهده بازار سرمایه باشد، عمدتا برعهده شبکه بانکی است. بانک‌ها با این حجم تقاضا واقعا دچار مشکل هستند.

وی افزود: سیاست‌های جدید و درست بانک مرکزی باعث شده بانک‌ها به دنبال روش‌های جدید تأمین مالی بروند.

دولت آبادی تصریح کرد: با روش جدید، هم فشار به رشد دارایی‌ها و ترازنامه بانک‌ها کمتر می‌شود، هم سیاست‌های سیاستگذار پولی دنبال می‌شود و هم امکان اجرای ابرپروژه‌ها فراهم می‌گردد؛ بنابراین امروز شاهد بهره‌برداری از یک طرح جدید در تامین مالی هستیم که فشار به بستر تامین مالی کشور را کم می‌کند.

او با اشاره به امتیازات این اوراق توضیح داد: با تامین ارزی از طریق اوراق مرابحه محدودیت پرداخت تسهیلات به سایر بخش‌ها در شبکه بانکی کمتر خواهد شد و منابع ارزی به سمت سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های مولد هدایت می‌شود، بانک ملت در این طرح به عنوان ضامن نقدشوندگی، متعهد پذیره‌نویسی و عامل فروش، دریافت و پرداخت مشارکت دارد.

مدیر عامل بانک ملت گفت: سرمایه‌گذاری پروژه بیدبلند خلیج فارس حدود یک میلیارد و ۱۰۹ میلیون دلار است که تا کنون حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان از سوی بانک ملت تامین شده است.

وی افزود: با تامین مالی ۲۰۰ میلیون یورویی در این مرحله، پیشرفت پروژه ۲۰ درصد جلو افتاده و از ۵۷ درصد به ۷۷ درصد می‌رسد؛ این پروژه سالانه ۱ میلیارد دلار صادرات و ارزآوری دارد و سودآوری صنعت پتروسیمی فقط از این محل ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورویی خواهد بود، همچنین این پروژه برای بیش‌از ۹ هزار نفر به صورت مستقیم و عیر مستقیم شغل ایجاد خواهد کرد به همین منظور درخواست‌های متعددی برای استفاده از این روش تامین مالی داریم.

او با ارائه چند درخواست برای بهبود تجربه اخیر بیان کرد: افزودن رکن بازارگردانی، اصلاح نرخ‌ها و استفاده از منابع بانک‌های خارج از کشور که از این موصوف استقبال کرده اند، باعث بهبود این روش تامین مالی می‌شوند همچنین از رییس کل محترم بانک مرکزی، هلدینگ خلیج فارس و سازمان بورس برای راه‌اندازی این روش نوین تامین مالی تقدیر می‌کنیم.

کد خبر: ۲۵۹٬۲۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha