۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵
برگشت ۶ کانتینر یخچالدار میگوی بوشهر به چین کذب است| ۲۰ کانتینر میگو بدون مشکل به اروپا صادر شد
مدیر کل شیلات در گفت و گو با بازار:

برگشت ۶ کانتینر یخچالدار میگوی بوشهر به چین کذب است| ۲۰ کانتینر میگو بدون مشکل به اروپا صادر شد

بوشهر- امینی مدیر کل شیلات استان بوشهر با تکذیب خبر برگشت ۶ کانتینر یخچالدار میگوی بوشهر به چین گفت: اخیرا ۲۰ کانتینر میگو بدون مشکل به اروپا صادر شده است.

عقیل امینی در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به شایعات فضای مجازی مبنی بر برگشت ۶ کانتینر یخچالدار میگوی صادر شده استان بوشهر به چین اظهار داشت: این مطلب به هیچ وجه صحت ندارد و هیچ کدام از میگوهای صادراتی استان بوشهر به کشورهای مختلف برگشت نخورده است.

وی افزود: نکته مهم اینکه، در سال جاری هیچ صادرات میگو از استان بوشهر به چین نداشته ایم و ۲۳ کشور مختلف اروپایی و آسیایی، بازار هدف میگوی بوشهر هستند.

مدیر کل شیلات استان بوشهر خاطر نشان کرد: کشورهای اروپایی سختگیرانه ترین شرایط را برای واردات میگو و سایر اقلام خوراکی انجام می دهند و تمام پروتکل ها را قبل از ارسال میگو رعایت می کنیم.

امینی گفت: در دو ماه اخیر بیش از ۲۰ کانتینر یخچالدار میگوی بوشهر به کشورهای اروپایی صادر شده و هیچ کدام از محموله ها، مشکل نداشته و برگشت نخورده اند.

وی اضافه کرد: تمام میگوهای پرورشی صادراتی از استان بوشهر بر اساس پروتکل های سازمان جهانی بهداشت دام، توسط سازمان دامپزشکی کشور کنترل و پس از انجام آزمایش های لازم گواهی صادرات اخذ می کند.

بر اساس این گزارش، برخی صفحات مجازی، خبری مبنی بر برگشت ۶ کانتینر یخچالدار میگوی بوشهر به چین را به دلیل آلودگی به فاضلاب منتشر کرده بودند.

کد خبر: ۲۵۹٬۲۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha