۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸
ارزش ۶.۶ میلیارد دلاری صادرات جهانی فولاد ضد زنگ در ۲۰۲۲|  کشورهای آسیایی در صدر صادرات
بازار بررسی می کند؛

ارزش ۶.۶ میلیارد دلاری صادرات جهانی فولاد ضد زنگ در ۲۰۲۲| کشورهای آسیایی در صدر صادرات

در حالی که در سال ۲۰۲۲ ارزش صادرات جهانی فولاد ضد زنگ ۶.۶ میلیارد دلار بوده و صادر کنندگان آسیایی در صدر جای دارند، ایران نیز جایگاه هفتاد و چهارم دنیا را از آنِ خود کرده است.

بازار؛ گروه صنعت: فولاد ضد زنگ، نوعی فولاد است که با افزودن یکسری عناصر مانند کروم و نیکل به آن، مقاومت به خوردگی و زنگ زدگی را افزایش می دهد. این نوع فولاد به دلیل مقاومت بالای خود در برابر خوردگی و زنگ زدگی، در بسیاری از صنایع از جمله صنایع خودروسازی، صنایع دریایی، نفت و گاز، صنایع پزشکی و الکترونیکی مورد استفاده قرار می گیرد.

فروش جهانی فولاد ضد زنگ صادراتی از همه کشورها در سال ۲۰۲۲ بالغ بر ۶.۶ میلیارد دلار بود و به این ترتیب نسبت به سال ۲۰۱۸ ارزش صادرات فولاد ضد زنگ حدود ۱۴۹ درصد افزایش رقم زده است

به این ترتیب بازار جهانی فولاد ضد زنگ بازاری پویا است. به طوری که بر اساس آمارهای جهانی منتشر شده فروش جهانی فولاد ضد زنگ صادراتی از همه کشورها در سال ۲۰۲۲ بالغ بر ۶.۶ میلیارد دلار بود و به این ترتیب نسبت به سال ۲۰۱۸ ارزش صادرات فولاد ضد زنگ حدود ۱۴۹ درصد افزایش رقم زده است. این در حالی است که در سال ۲۰۲۱ نیز ارزش صادراتی فولاد ضد زنگ بیش از ۵.۵۷ میلیارد دلار بوده است.

پنج کشور برتر صادر کننده فولاد ضد زنگ در سال ۲۰۲۲

از سوی دیگر بر اساس گزارشی که اخیرا worlds top exports منتشر کرده است، در حوزه صادرات فولاد ضد زنگ در سال ۲۰۲۲ کشورهای «اندونزی، بریتانیا، سوئد، ایتالیا و آلمان» پنج کشور برتر هستند. به این معنا که این کشورهای نامبرده در مجموع بیش از ۸۴ درصد از فولاد ضد زنگ صادراتی از نظر ارزش صادراتی را تولید کردند.

بر اساس این گزارش، اندونزی در حوزه ارزش صادرات فولاد ضد زنگ سهمی حدود ۶۲ درصدی از بازار جهانی دارد و در سال ۲۰۲۲ صادراتی به ارزش بیش از ۴ میلیارد دلار رقم زده است. این در حالی است که بریتانیا سهمی ۱۲ درصدی و سوئد نیز سهمی حدود ۵ درصد از این بازار را از آن خود کرده است. همچنین ایتالیا و آلمان نیز که در جایگاه چهارم و پنجم صادرات از منظر ارزش صادراتی قرار گرفته اند نیز در بازار جهانی سهمی ۳.۱ و ۳ درصدی دارا هستند.

در سال ۲۰۲۲ ایران در جایگاه هفتاد و چهارم ارزش صادراتی فولاد ضد زنگ قرار دارد

گفتنی است بعد از ۵ کشور نامبرده نیز کشورهای، کره جنوبی، اسپانیا، ایالات متحده، اتریش، بلژیک، تایوان، فرانسه، هند، کانادا و هلند در رتبه های بعدی ارزش صادراتی فولاد ضد زنگ قرار دارند.

جایگاه اول کشورهای آسیایی در صادرات جهانی فولاد ضد زنگ

نکته قابل تامل اینکه ایران نیز در مدت نامبرده در جایگاه هفتاد و چهارم ارزش صادراتی فولاد ضد زنگ قرار دارد. از سوی دیگر از منظر قاره ای نیز، صادر کنندگان آسیایی بالاترین ارزش صادراتی فولاد ضد زنگ را در طور سال ۲۰۲۲ رقم زده اند و سهمی حدود دو سوم از بازار صادراتی جهانی این فلز را به خود اختصاص داده اند.

در رتبه دوم ارزش صادراتی نیز صادر کندگان اروپایی قرار دارند و سهمی ۳۰ درصد دارند و پس از آن نیز صادر کنندگان آمریکای شمالی و آمریکای لاتین قرار دارند.

کد خبر: ۲۵۹٬۲۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha