۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶
بیمه کارآفرین کم بازده و کم ریسک!| سهامداران بیمه ای گوش به زنگ باشند
تحلیل شرکت های برتر صنعت بیمه

بیمه کارآفرین کم بازده و کم ریسک!| سهامداران بیمه ای گوش به زنگ باشند

با افزایش نرخ تورم و خسارت های ناشی از رخ دادن حوادث مختلف، اهمیت صنعت بیمه روز به روز بیشتر شده و نقدینگی زیادی را به خود جذب می کند.

هادی بهرامی؛ بازار: با افزایش نرخ تورم و خسارت های ناشی از رخ دادن حوادث مختلف، اهمیت صنعت بیمه روز به روز بیشتر شده و نقدینگی زیادی را به خود جذب می کند. با تلاش‌های شرکت‌های بیمه اقتصاد افراد و به طور کلی اقتصاد کشور در جریان حوادث خدشه دار نخواهد شد. بیمه در طی سال‌ها توانسته‌است خود را به عنوان یکی از ابزارهای مهم مدیریتی در کشور معرفی نماید. به این ترتیب این صنعت با رونق فعالیت های اقتصادی یک جامعه کمک زیادی به توسعه کشورها از جمله ایران داشته است. همانند سایر صنایع، ورود شرکت های بیمه ای به بورس اوراق بهادار به گردش بیشتر نقدینگی و افزایش تقاضا در بازار کمک شایانی میکند؛ لذا توجه به تحرکات این صنعت حائز اهمیت میباشد. شرکت های بیمه ای زیادی روی کار آمده اند و در حال رقابت با یکدیگر هستند. در این مقاله قصد داریم به تحلیل و بررسی ۴ سهم برتر بیمه ای که نسبت قیمت به درآمد کمتری دارند بپردازیم.

دانا | تحلیل بیمه دانا
تحلیل بنیادی : بیمه دانا در حال حاضر بیش از ۷% سهم بیمه ای کشور را در دست داشته و از بزرگترین شرکت های بیمه ای و دولتی محسوب می شود. بیمه دانا مشمول انواع بیمه نامه اعم از بیمه شخص ثالت، بیمه بدنه، بیمه آتش سوزی، بیمه مسافرتی، بیمه تکمیل درمان، بیمه مسئولیت، بیمه حوادث، بیمه مهندسی و بیمه عمر می باشد. سود خالص شرکت با نسبت قیمت به درآمد ۱.۱، مبلغ ۶ هزار و ۴۳ میلیارد تومان میباشد که نسبت به دو سال قبل ۶ هزار درصد افزایش یافته و زیان سنگین ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی سال قبل را نیز جبران کرده است.
تحلیل تکنیکال : قیمت داخل کانال صعودی ۱۰ ساله و بر روی حمایت میان مدتی قرار دارد. اگر محدوده ۳۶۰ تومان از دست برود شاهد ادامه ریزش تا حمایت معتبر ۲۸۰ تومان خواهیم بود. با توجه به سود سازی شرکت، زیر ۳۰۰ تومان میتواند نواحی جذابی برای انباشت سرمایه گذاران باشد.

بیمه سینا قیمت روند نزولی میان مدت خود را شکسته و در صورت حفظ حمایت ۱۹۳ تومان، با افزایش تقاضا میتواند به اهداف ۳۰۰، ۳۹۰ و ۶۰۰ تومان دست پیدا کند

وسین | تحلیل بیمه سینا
تحلیل بنیادی: شرکت بیمه سینا وابسته به بنیاد مستضعفان، بنیاد علوی، شرکت لیزینگ سینا و بانک سینا میباشد و حدود ۱۸ سال است که در عرصه ارائه خدمات بیمه به متقاضیان بیمه ‌نامه‌های مختلف مانند بیمه بدنه، شخص ثالث و... و. فعالیت می‌کند. بیمه سینا در ابتدا با سرمایه ۱۴ میلیارد تومان فعالیت حرفه‌ای خود را در صنعت بیمه آغاز کرد، سپس در سال ۱۳۸۵ با افزایش سرمایه خود ابتدا آن را به ۲۱ میلیارد تومان و پس از آن در سال‌ ۱۳۸۸ به ۴۰ میلیارد تومان رساند. سود خالص شرکت با نسبت قیمت به درآمد ۱.۹ مبلغ ۳۰۹ میلیارد تومان میباشد که نسبت به دو سال قبل تغییری نکرده است؛ اما زیان سنگین ۵۸۰ میلیارد تومانی سال قبل را به طور کامل جبران کرده است که افزایش ۳۰۰ درصدی محسوب می شود.
تحلیل تکنیکال: قیمت روند نزولی میان مدت خود را شکسته و در صورت حفظ حمایت ۱۹۳ تومان، با افزایش تقاضا میتواند به اهداف ۳۰۰، ۳۹۰ و ۶۰۰ تومان دست پیدا کند.

کوثر | تحلیل بیمه کوثر
تحلیل بنیادی: شرکت بیمه کوثر در رشته‌ بیمه گوناگون از جمله ثالث، بدنه، آتش‌سوزی، عمر، تکمیلی خدمات مختلفی به بیمه‌گذاران ارائه می‌کند که در بیمه شخص ثالث بیشترین تعداد بیمه نامه‌های صادره را نسبت به سایر رشته‌های بیمه‌ای دارد و ۳% از سهم بازار بیمه را به خود اختصاص می‌دهد. سود خالص شرکت با نسبت قیمت به درآمد ۴.۳ مبلغ ۱ هزار و ۶۲۰ میلیارد تومان میباشد که نسبت به دو سال قبل ۲۹ درصد و نسبت به سال قبل ۱۳۸ درصد افزایش پیدا کرده است.
تحلیل تکنیکال: قیمت داخل یک تریدینگ رنج ۴ ساله و یک مثلث صعودی میان مدت قرار دارد. در صورت عبور از محدوده ۳۴۰ تومان یک رشد ۲۰ درصدی و عبور از محدوده مقاومتی سنگین ۴۰۰ تومان یک رشد فوق العاده را میتوان انتظار داشت. در صورت از دست رفتن حمایت ۲۹۰ تومان، حمایت معتبر ۲۰۰ تومان جهت انباشت در دسترس خواهد بود.

در حال حاضر بیمه کارآفرین به مقاومت ۳۰۰ تومان نزدیک شده است که در صورت عبور از این محدوده قوی میتوان به صعود بیشتر تا اهداف ۳۵۰ و ۴۲۰ تومان امیدوار بود؛ در غیر اینصورت حمایت معتبر سهم جهت انباشت سرمایه گذاران و سکوی پرتاب قیمتی محدوده ۲۳۰ تومان خواهد بود. نمودار قیمتی شرکت بیمه کارآفرین به ما نشان می دهد که به لحاظ نوسانی نسبتا کم ریسک و کم بازده تر است

وآفری | تحلیل بیمه کارآفرین
تحلیل بنیادی: شرکت بیمه کارآفرین یک شرکت سهامی عام و خصوصی بیمه وابسته به چند شرکت خصوصی مهندسی و ساختمانی و همچنین بانک کارآفرین است که صاحبان عمدهٔ سهام آن هستند. از جمله بیمه نامه های شرکت بیمه کارآفرین می توان به بیمه عمر کارآفرین، بیمه مسئولیت کارآفرین، بیمه شخص ثالث کارآفرین، بیمه بدنه خودرو، بیمه آتش سوزی و سایر حوادث اشاره نمود. سود خالص شرکت با نسبت قیمت به درآمد ۵.۸ در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۵۵۰ میلیارد تومان می باشد که نسبت به دو سال قبل افزایش ۱۱۶ درصدی را تجربه کرده و در سه سال اخیر رشد تقسیم سود خوبی را داشته است.
تحلیل تکنیکال: پس از رشد ۶۴ درصدی قیمت در سال ۱۴۰۱، به دنبال ریزش شاخص کل بازار بورس نمودار قیمتی شرکت وارد فاز اصلاح شده و در حال حاضر به مقاومت ۳۰۰ تومان نزدیک شده است که در صورت عبور از این محدوده قوی میتوان به صعود بیشتر تا اهداف ۳۵۰ و ۴۲۰ تومان امیدوار بود؛ در غیر اینصورت حمایت معتبر سهم جهت انباشت سرمایه گذاران و سکوی پرتاب قیمتی محدوده ۲۳۰ تومان خواهد بود. نمودار قیمتی شرکت بیمه کارآفرین به ما نشان می دهد که به لحاظ نوسانی نسبتا کم ریسک و کم بازده تر است.

از سال ۱۳۹۹ نمودار شاخص صنعت بیمه ای فراز و نشیب های زیادی را پشت سر گذاشته است که در اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ قله جدیدی را ثبت کرده و با ریزش ۲۷ درصدی بر روی حمایت ۹۲ هزار ۸۳۰ واحد ایستاده است که اگر این حمایت حیاتی حفظ شود میتوان به صعود امیدوار بود؛ در غیر اینصورت کف معتبر ۷۷ هزار واحدی در دسترس خواهد بود

تحلیل شاخص کل صنعت بیمه
سود خالص صنعت بیمه در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۱۷ هزار ۲۰۰ میلیارد تومان میباشد که نسبت قیمت به درآمد آن نیز به ۱۱.۶ رسیده است. شرکت بیمه دانا و سپس کارآفرین در سودسازی و شرکت بیمه ای کوثر و سپس دانا در بازدهی قیمتی نسبتا رشد بیشتری داشته اند. از سال ۱۳۹۹ نمودار شاخص صنعت بیمه ای فراز و نشیب های زیادی را پشت سر گذاشته است که در اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ قله جدیدی را ثبت کرده و با ریزش ۲۷ درصدی بر روی حمایت ۹۲ هزار ۸۳۰ واحد ایستاده است که اگر این حمایت حیاتی حفظ شود میتوان به صعود امیدوار بود؛ در غیر اینصورت کف معتبر ۷۷ هزار واحدی در دسترس خواهد بود.

سخن پایانی
صنعت بیمه نه تنها به اقتصاد کشور بلکه به امنیت مالی و جانی مردم کمک شایانی میکند. از این رو برای سرمایه گذاری باید صورت های مالی شرکت ها و نمودار های قیمتی آن را بررسی کرده و سپس اقدام به خرید سهم کنیم. برای صعود شاخص و قیمت سهم های بیمه ای باید تقاضا، ارزش معاملات خرید، حمایت های دولت و جذابیت شرکت ها بین مردم افزایش یابد.

کد خبر: ۲۵۹٬۱۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha